اخبارتازه‌های سیاسی

انتقادات گسترده از حضور مسئولان جمهوری اسلامی در استادیوم ورزشی سانتیاگو برنابئو

احمد نادری، نماینده مردم تهران در مجلس که تصاویر حضورش در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو خبرساز شده است، با انتشار یک رشته توییت در حساب خود نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

او گفت باتوجه به اینکه در دوره دانشجویی هم بعضا بازی‌های لیگ اروپا را باتوجه به رویکردهای مردم شناختی دنبال می‌کردم، از این فرصت در پایان برنامه کاری به عنوان “رئیس شورای اجرایی اتحادیه جهانی بین‌المجالس در مادرید” استفاده کردم.

در عکسی که آقای نادری از حضور خود در این ورزشگاه برای تماشای بازی بین دو تیم رئال مادرید و سویا منتشر کرده، رحیم زارع، نماینده آباده و حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا نیز دیده می شوند.

حضور در ورزشگاه ورزشگاه سانتیاگو برنابئو و ستایش نماینده تهران از “فرهنگ” طرفداران رئال بازخوردهای انتقادی زیادی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها داشت.

احمد نادری نماینده تهران که به همراه رحیم زارع نماینده آباده و حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، تماشاگر بازی رئال مادرید با سویا در استادیوم بوده، در توئیترش چند عکس از این بازی منتشر کرد و در نوشت: «مدت‌های مدید بود که ورزشگاه نرفته بودم. کاش وقت بود تا مردم‌نگاری طرفداران رئال را انجام‌ می‌دادم. بسیار منظم، جدی، متعصب و خونگرم بودند. هیچ نشانه ای از وندالیسم ندیدم.»

انتشار این عکس‌ها و نوشته این نماینده، نه تنها واکنش برخی رسانه‌ها در ایران که انتقادهای زیادی را هم در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت.

دسته‌ای کاربران با طنزی تلخ، تضادها را برجسته کرده و حضور نماینده انقلابی “با آیفون آمریکایی، با پول مردم در ورزشگاه پر از بی‌حجاب” را به سخره گرفته‌اند و دسته‌ای دیگر وضعیت تلخ معیشتی و اقتصادی مردم را به رخ نماینده کشیده‌اند. نکته‌ای که فصل مشترک بسیاری از واکنش‌ها و انتقادهاست مقایسه تضادها و سیاست یک بام و دوهوای مسئولان در جمهوری اسلامی است. در همین راستا یکی از کاربران با اشاره به تویتتی از نادری که چند وقت پیش طالبان را “جنبش اصیل منطقه‌” نامیده بود، می‌نویسد: «چه حسی دارد که طالبان را جنبش اصیل منطقه اعلام کنی، ملت خودت را با طرح صیانت از دسترسی آزاد به اینترنت محروم کنی و بعد بروی استادیوم گردی در اروپا».

عبارت “مردم‌نگاری” و توجیه حضور برای “مردم‌شناسی” موردی است که واکنش شدید کاربران توییتر را به همراه داشته است.

مرجان لقائی روزنامه‌نگار، در رشته توییتی با اشاره به اینکه “من پول رفتن به ورزشگاه سانتیاگو برنائو را ندارم که بدون تفکیک جنسیتی و مامور و تذکر و … فوتبال تماشا کنم و لذت ببرم، با کنایه به توئیت نادری به مشاهداتش از پیاده در سطح شهر نوشته است: گفتم مردم‌نگاری کنم و با خودم دوره کنم: در کشور تیم رئال، نیمی از مردم زیر خط مطلق فقر نیستند، ۴۳ سال زیر فشار جنگ و تحریم و محرومیت نبودند، جلوی واردات واکسن کرونا به خاطر منافع گروهی خاص در کشورشان گرفته نشده و هزاران خانواده عزادار نشدند. میلیاردها میلیارد دزدی و فرار دزدها از کشورشان اتفاق نیفتاده و سربازهایشان به خاطر نداشتن پول یک چیز برگر شرمگینانه در کافه را نمی‌بندند که بروند. مردم ورزشگاه سانتیاگو برنائو وحشت جرم‌انگاری خصوصی‌ترین مسایل زندگیشان مثل نگهداری حیوان خانگی و بچه دار شدن و … را ندارند.»

دکمه بازگشت به بالا