اخبارتازه‌های سیاسی

گفت‌وگوهای قطر؛ اتحادیه اروپا خواهان تشکیل حکومت فراگیر است

در نشست دو روزه میان نماینده‌گان اتحادیه اروپا و امارت اسلامی طالبان در قطر، در باره مسایل گونه‌گون به شمول امنیت، مبارزه با تروریزم، حقوق بشر، ایجاد حکومت فراگیر، و کمک‌های بشردوستانه بحث شده است.

اتحادیه اروپا در بیانه‌ای گفته است که نماینده‌گان این اتحادیه از امارت اسلامی خواسته اند که گام‌های لازم را برای ایجاد یک حکومت فراگیر که زنان نیز در آن نقش داشته باشند، بردارد تا راه برای مصالحه ملی در کشور هموار گردد.

اتحادیه اروپا گفته است که گفت‌‌وگو با امارت اسلامی به معنای به رسمیت شناختن حکومت تازه نیست، بلکه برای ادامه کمک‌های بشردوستانه و تعامل یک نیاز می‌باشد.

در بیانیه این اتحادیه آمده است: «اتحادیه اروپا از حکومت موقت خواسته است که گام‌های سریع، معنادار و ملموسی را برای ایجاد یک حکومت همه‌شمول که نشان دهنده تنوع قومی، سیاسی و مذهبی جامعه افغانستان باشد، و در آن زنان و مردان در موقف‌های بلند کار کنند، بردارد تا راه برای یک مصالحه ملی هموار گردد.»

در گفت‌وگوها، هر دو طرف نگرانی شان را در باره وضعیت انسانی در افغانستان ابراز کردند و اتحادیه اروپا وعده کرده است که کمک‌های بانسان‌دوستانه‌اش را به مردم افغانستان ادامه بدهد. در اعلامیه آمده است که به علت تعلیق کمک‌های توسعه‌ای، اتحادیه اروپا درنظر دارد تا کمک‌های مالی نیز به مردم افغانستان فراهم سازد و این کمک‌ها از طریق سازمان‌های حقوق بشری به گونه مستقیم به دسترس مردمان نیازمند قرار خواهند گرفت. طبق بیانه‌ی اتحادیه اروپا، این اتحادیه یک دفتر کمک‌های بشری در کابل خواهد داشت و پس از اطمینان از امنیت، کارمندان شان در این اداره مستقر خواهند شد. به گفته این اتحادیه، داشتن دفتر بستگی به امنیت و عملکرد امارت اسلامی دارد.

دکمه بازگشت به بالا