اخبارتازه‌های سیاسی

ائتلاف به رهبری عربستان مجددا «سایت مخفی سپاه پاسداران» در صنعا را هدف قرار داد

امروز ائتلاف نظامی به رهبری عربستان، اعلام کرد که یک «سایت مخفی» متعلق به سپاه پاسداران را، در صنعا، پایتخت یمن، هدف قرار داده است.

این ائتلاف در بیانیه‌ای گفت که این سایت برای جمع‌آوری و ذخیره موشک‌های بالستیک در داخل صنعا، مورد استفاده قرار می‌گرفت.

به گفته ائتلاف عربی در این حمله هوایی، تعدادی کارگاه‌ مونتاژ موشک‌های بالستیک واقع در پایگاه نظامی الدیلمی که به فرودگاه بین المللی صنعا نزدیک است، کاملا منهدم شد.

این حملات به عنوان اقداماتی پیشگیرانه برای محافظت از غیرنظامیان و مناطق مسکونی در یمن و سعودی از حملات موشکی حوثی‌ها انجام گرفته شده است.

ائتلاف نظامی به رهبری ریاض روز گذشته نیز اعلام کرد، در حملات جنگنده‌های ائتلاف به مواضع حوثی‌ها در مأرب و الجوف، ۱۲ خودروی نظامی منهدم و بیش از ۸۵ شبه‌نظامی حوثی کشته شدند.

حوثی‌های مورد حمایت ایران از زمان ورود عربستان سعودی به جنگ یمن به دفعات با استفاده از پهپاد و موشک نقاط مختلفی را در خاک عربستان مورد حمله قرار داده‌اند.

این درگیری به عنوان یک جنگ نیابتی بین عربستان سعودی و ایران تلقی می‌شود.

در هفته‌های اخیر درگیری‌های نظامی در چندین جبهه در اطراف شهر استراتژیک مارب که یکی از مناطق نفت‌خیز و تحت کنترل نیروهای دولت یمن است تشدید شده و در این جبهه‌ها هزاران نفر از نیروهای دو طرف کشته شده‌اند.

در تاریخ ۲۷ آبان نیز ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی خبر داد که “پایگاه مخفی سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان و پایگاه هوایی الدیلمی در صنعا را هدف حمله قرار داده است”.

دکمه بازگشت به بالا