اخبارتازه‌های سیاسی

همراهی مادران کشته شدگان آبان ۹۸ با مجروحان اعتراضات اصفهان

مادر دو تن از کشته‌های اعتراضات آبان ماه ۹۸ ٬ با بستن یک چشم خود، با مجروحان اعتراضات اصفهان که در پی خشونت نیروهای امنیتی بینایی خود را از دست داده‌اند ابراز همدردی کردند.

در شبکه‌های اجتماعی عکسی از مادران نوید بهبودی و پژمان قلی‌پور که فرزندانشان را در اعتراضات آبان ماه خونین از دست دادند، منتشر شده که به صورت نمادین، یک چشم خود را بسته‌اند.

آنها در پیامی اعلام کردند: «فرزندان مجروح اصفهان همانند فرزندان ما هستند و اجازه نمی‌دهیم خبر رنج آنها دفن شود.»

محبوبه رمضانی، مادر پژمان قلی‌پور پس از آغاز اعتراضات کشاورزان و مردم اصفهان نسبت به مدیریت آب در این منطقه، در پستی در شبکه‌های اجتماعی گفته بود که «من از مردم باشرف و باغیرت اصفهان حمایت می‌کنم.»

همراهی مادران داغدار با مجروحان اصفهان پس از آن صورت می‌گیرد که گزارش‌هایی از آسیب‌ دیدن جدی چشمان ده‌ها نفر در استان اصفهان به دلیل اصابت گلوله ساچمه‌ای از سوی نیروهای امنیتی و پلیس یگان ویژه منتشر شد. تصاویری از یک نوجوان که هر دو چشم وی آسیب دیده، در توییتر منتشر شده است.

سربازان علی خامنه‌ای در اصفهان حتی به بخش‌های خصوصی بدن معترضان نیز شلیک کرده‌اند و ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد که به اندام تناسلی یک نوجوان اصفهانی شلیک شده.

در پی سرکوب خشونت‌بار اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم اصفهان توسط نیروهای حکومتی در ایران، رئیس قوه قضائیه گفته است: مطالبات مردم در زمینه آب «به‌حق و درست» است، اما «نیروهای انتظامی و امنیتی به مخلان امنیت فرصت ابراز وجود نمی‌دهند.»

مطالبات حداقلی مردم ایران همیشه با دو بهانه – یعنی «تخریب اموال عمومی» و «حضور برخی عناصر معاند و اراذل و اوباش» – با سرکوب حکومت جمهوری اسلامی مواجه می‌شود.

اعتراضات مسالمت‌آمیز کشاورزان اصفهان در بستر زاینده‌رود که سال‌ها است دیگر آبی در آن جریان ندارد شکل گرفت و حاضران در این تجمع، کشاورزان و مردمی بودند که خواستار دریافت حق‌آبه و جاری شدن آب این رودخانه بودند.

اخیرا ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی، در بیانیه‌ای رهبر جمهوری اسلامی را مسئول اصلی دانسته و نوشته است مدیریتی که در این کشور اعمال می‌شود «مدیریت تخریب و ویرانگری» و «غارت و تاراج» است «که فقط منافع حاکمان و در رأس آنان منافع علی خامنه‌ای و بقای حکومت غیرقانونی، نامشروع، غاصبانه، و مادام‌العمر وی در نظر گرفته می‌شود.»

دکمه بازگشت به بالا