اخبارتازه‌های سیاسی

همسر محافظ قاسم سلیمانی: از ترس واکنش مردم، جرات ندارم بگویم شوهرم شهید مدافع حرم بوده است

اعظم قمری، همسر رضا خرمی، محافظ قاسم سلیمانی که در عملیات پاسداری از بشار اسد در سوریه کشته شده است، می‌گوید مردم به او گفته‌اند سوریه «به ما چه ربطی دارد» و چرا اجازه داده است همسرش به جنگ سوریه برود.

او در گفت‌وگویی که در روزنامه کیهان منتشر شده، گفته است در موارد متعددی، این موضوع رخ داده و این واکنش‌ها سبب شده است که دیگر جرأت نکند بیرون از خانه بگوید خانواده شهید مدافع حرم هستیم.

حکومت ایران از نظامیان ایرانی و شبه‌نظامیان افغانستانی و پاکستانی که به جنگ داخلی سوریه اعزام کرد، به عنوان مدافع حرم نام می‌برد.

در این گزارش نوشته شده رضا خرمی که از سال ۱۳۷۴ وارد سپاه شده، درجه سرهنگی داشته است و با نام مستعار «ابو رضوان» در تیم حفاظت قاسم سلیمانی بوده است.

همسر او همچنین گفته است رضا خرمی در جریان اعتراض‌های سال ۷۸ و ۸۸ که سرکوب معترضان توسط نیروهای امنیتی همراه بود، نقش داشت و در سال‌های جنگ داخلی سوریه نیز به این کشور رفته و سال ۹۵ کشته شده است.

اعتراض به حضور ایران در جنگ داخلی سوریه، بارها مورد انتقاد منتقدان سیاست‌های حکومت ایران قرار گرفته است و در برخی از اعتراض‌های خیابانی نیز شعارهایی چون «سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن» شنیده شده است.

ورود ایران به سوریه با دستور علی خامنه‌ای و ماموریت یافتن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس برای حفظ بشار اسد در دمشق و سرکوب معترضان سوری آغاز شد.

بنابر گزارش دفتر نماینده سازمان ملل در امور سوریه برآورد می‌شود که ایران به طور متوسط “سالی ۶ میلیارد دلار” در سوریه هزینه کرده است؛ اما با این وجود، سهم اقتصادی و استراتژیک میدان سوریه را کشورهای روسیه و ترکیه برده اند.

دکمه بازگشت به بالا