اخبارتازه‌های سیاسی

رویترز به نقل از دیپلمات‌های غربی: ایران خواسته‌های غیرواقع‌بینانه در مذاکرات طرح کرده است

رویترز به نقل از دیپلمات‌های غربی نوشت که مذاکره‌کننده جدید تهران خواسته‌هایی را مطرح کرده که آمریکا و اروپا آنها را غیرواقع‌بینانه می‌دانند.

خطیب‌زاده روز دوشنبه هشتم آذر در نشست خبری هفتگی خود گفت تیم مذاکره‌کننده ایران: با عزم و اراده جدی وارد وین شده و به گفت‌وگوهای نتیجه‌بخش فکر می‌کند.

در حالی که مذاکرات هسته‌ای ایران به دلیل تغییر دولت در ایران به مدت شش ماه متوقف شده بود، این مقام جمهوری اسلامی مسئول وضعیت فعلی را آمریکا دانست و اضافه کرد اگر این کشور «برای حل بن‌بست به وین نیاید شرایط سختی خواهیم داشت.»

خطیب‌زاده همچنین بریتانیا را به دلیل انتشار یک یادداشت مشترک از سوی وزرای خارجه بریتانیا و اسرائیل، متهم کرد که «با اراده لازم برای رفع تحریم‌ها به وین» نمی‌آید.

یائیر لاپید،‌ وزیر خارجه اسرائیل، هم‌زمان با آغاز سفری دو روزه به بریتانیا و فرانسه برای رایزنی درباره ادامه یافتن تحریم‌های ایران، در یادداشتی مشترک با همتای بریتانیایی خود نوشتند که «شبانه‌روز» برای جلوگیری از قدرت هسته‌ای شدن ایران تلاش خواهند کرد.

اما همزمان امروز دوشنبه هشتم آذر خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌های غربی نوشت که تیم مذاکره‌کننده جدید تهران خواسته‌هایی را مطرح کرده که از نظر آمریکا و اروپا «‌غیرواقع‌بینانه است.»

دکمه بازگشت به بالا