ایران

واکنش‌ ابراهیم رئیسی به حقوق‌های نجومی: مردم انتظار این اخبار را ندارند

در ادامه واکنش‌ها به انتشار فیش حقوقی برخی مدیرا شرکت پتروشیمی امیرکبیر در رسانه‌های اجتماعی، ابراهیم رئیسی با اشاره به حقوق‌های نجومی گفت: «مردم انتظار شنیدن اخباری درباره حقوق‌های چند ده میلیونی را ندارند و به حقوق نجومی باید خاتمه داده شود.»

رئیسی امروز در جلسه هیات دولت گفت: «حقوق یک حدی دارد که حد آن باید برای تمام افراد شاغل در دولت و شرکت‌های دولتی مشخص شود و بیش از آن میزان هم نباید پرداخت شود.» او افزود پرداخت‌های نابرابر و غیرمتعارف در دولت و شرکت‌های دولتی قابل تحمل نیست.

انتشار فیش‌های حقوق دریافتی چند تن از مدیران شرکت پتروشیمی امیر کبیر طی روزهای گذشته واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشته است. مبلغ دریافتی این مدیران بین ۸۴ تا ۲۱۵ میلیون تومان در ماه بوده است.

خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران هم اعلام کرد که دریافت‌های نجومی مدیران شرکت پتروشیمی امیر کبیر محدود به یک ماه مشخص نیست و فیش‌های حقوقی مدیران در ماه‌های گذشته بارها از مرز ۱۰۰ میلیون تومان فراتر رفته و در مواردی به ۲۱۵ میلیون تومان رسیده است.

ماجرای حقوق‌های نجومی به سال ۱۳۹۵ باز می‌گردد که انتشار فیش حقوقی برخی مدیران دولتی سبب شد تا علی خامنه‌ای نیز در روز دوم تیر همان سال به این موضوع اشاره کند و بگوید: «موضوع حقوق‌های نجومی، در واقع هجوم به ارزش‌هاست اما همه بدانند که این موضوع از استثناهاست و اکثر مدیران دستگاه‌ها، انسان‌های پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتما با آن برخورد شود.»

در انتخابات ریاست جمهوری، رئیسی وعده داده بود بخشنامه‌ای که منجر به دریافت حقوق نجومی توسط برخی مدیران شده را در روز اول استقرار دولتش، ابطال خواهد کرد. اشاره او به بخشنامه صادره از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ بود که دریافت تا ۲۱ برابر حداقل دستمزد توسط مدیران را جایز دانسته بود. در نهایت اما این روند در دولت رئیسی نیز ادامه پیدا کرد.

دکمه بازگشت به بالا