خاورمیانه

حمله موشکی اسرائیل به حُمص در سوریه تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت

طبق گزارش‌ها، حملات موشکی اسرائیل به سه روستا در غرب استان مرکزی حُمص سوریه دو کشته و هفت نفر زخمی برجای گذاشته است.

یک منبع نظامی ارتش سوریه گفته: این حمله حوالی ساعت ۱:۲۶ بامداد چهارشنبه، با شلیک چند موشک از سمت شمال شرق بیروت صورت گرفت.

سانا، خبرگزاری رسمی سوریه، می‌نویسد: در این حمله موشکی شش نظامی و یک غیرنظامی نیز زخمی شده‌اند.

منطقه مورد هدف در این حملات، محل استقرار جنگجویان وفادار به حزب‌الله لبنان است، که برای پشتیبانی از اهداف راهبردی ایران و دولت بشار اسد وارد سوریه شده‌اند.

به گزارش تسنیم، این هشتمین حمله اسرائیل علیه سوریه طی یک ماه اخیر محسوب می‌شود. اسرائیل حدود دو هفته پیش نیز نقاطی از استان حمص را هدف حملات هوایی خود قرار داده بود.

از آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ شبه نظامیان متحد جمهوری اسلامی ایران از جمله گروه حزب‌الله لبنان در نقاط مختلف سوریه مستقر شده‌اند و اسرائیل حضور این نیروها را برای امنیت خود خطری جدی قلمداد می‌کند.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه، دوم آذر، با اشاره به فعالیت‌ شبه‌نظامیان وفادار به ایران در اطراف اسرائیل، برای تشدید رویارویی اسرائیل با ایران اعلام آمادگی کرد.

بنت گفت: ایرانی‌ها در حالی که در تهران به سلامت نشسته‌اند، کشور اسرائیل را با موشک محاصره کرده‌اند. تعقیب روزمره تروریست‌های فرستاده شده توسط نیروی قدس دیگر نتیجه‌ای ندارد. ما باید به دنبال اعزام‌کننده اصلی برویم.

اسرائیل طی سال‌های اخیر صدها حمله را علیه اهداف نظامی مرتبط با حکومت ایران در سوریه انجام داده است، اما معمولا در مورد حملات هوایی که در خاک سوریه انجام می‌دهد، اظهار نظر نمی‌کند.

دکمه بازگشت به بالا