ایران

گروسی: مذاکراتم با ایران درباره مسائل باقی‌مانده پادمانی بی‌نتیجه ماند

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ساعاتی پس از پایان سفرش به ایران، در جلسه امروز شورای حکام نتیجه رایزنی‌های اخیرش با مقامات ایرانی و تحولات روابط آژانس و ایران را تشریح کرد.

به گزارش رویترز، آقای گروسی در جلسه شورای حکام آژانس گفت، مذاکراتی که این هفته در تهران درباره برنامه هسته‌ای ایران انجام داده بود، بی‌نتیجه مانده است.

او در سخنرانی آغازین خود در جلسه شورای حکام گفت: در ۲۳ نوامبر ۲۰۲۱ در تهران با محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار کردم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مذاکرات در تهران را “حرفه ای خواند و گفت سعی کرده راه حل های جدیدی برای حل و فصل اختلافات پیدا کند اما نتیجه مورد دلخواه به دست نیامد. او گفت که باید با ایران به توافق رسید اما چنین توافقی دیروز در تهران به دست نیامد.

او گفت که به تلاش های خود برای رسیدن به توافق با ایران تا جایی که به وظابف اش به عنوان مدیرکل آژانس مربوط می شود، ادامه خواهد داد.

آقای گروسی ادامه داد، او به عنوان مدیرکل آژانس نمی تواند تضمین کند که این نهاد از فعالیت های اتمی ایران اطلاعات کاملی دارد.

آقای گروسی همچنین اظهارات روز گذشته محمد اسلامی که گفته بود به توافقاتی با آژانس رسیدیم را رد کرد.

محمد اسلامی در کنفرانس خبری دیروز خود با آقای گروسی که در محل سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد گفت: کل مسائل میان ایران و آژانس فنی است و آژانس مسائل سیاسی و نفوذهای توطئه آمیزی که دشمنان ایران علیه پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای دارد را مدنظر ندارد.

دکمه بازگشت به بالا