پزشکی و سلامت

آمار مرگ و میر ناشی از کرونا، باری دیگر سه رقمی شد! ۱۳۲ فوتی در شبانه روز گذشته

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران امروز سه‌شنبه دوم آذر از مرگ ۱۳۲ نفر براثر ابتلا به کووید-۱۹ خبر داد. میزان مرگ و میر روزانه شهروندان که روز دوشنبه به زیر ۱۰۰ نفر رسیده بود؛ اما بار دیگر افزایش پیدا کرده است. بر مبنای گزارش وزارت بهداشت در شبانه‌روز گذشته ۵ هزار و ۱۴۴ تن دیگر نیز به ویروس کرونا مبتلا شده و دست کم ۷۶۲ نفر بستری شده‌اند.

به اعتراف مقام‌های رسمی، آمارهای واقعی کرونا در ایران دست کم تا سه‌برابر این ارقام برآورد می‌شوند. در شرایط کنونی ۸ شهر ایران در وضعیت قرمز، ۵۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۴۶ شهر در وضعیت آبی همه‌گیری کووید-۱۹ قرار دارند. همزمان هشدارها درباره موج ششم ادامه دارد. کانال تلگرامی اپلیکیشن ماسک روز سه‌شنبه هشدار داد در شرایطی که تنها نزدیک به ۵۴ درصد از جمعیت ایران واکسینه شده‌اند، موج دیگری از کرونا می‌تواند به از دست رفتن جان ده ها هزار نفر منجر شود. بسیاری از کودکان نیز به خاطر مرگ والدینشان «بی‌سرپرست شده و فرصت تحصیل را برای همیشه از دست داده‌اند».

ناظران در کنار مدیریت بسیار ضعیف پاندمی کرونا و عدم قرنطینه به موقع شهرها، دستور علی خامنه‌ای برای منع واردات واکسن‌های معتبر کرونا را عامل اصلی افزایش مرگ و میرهای ناشی از کووید ۱۹ در ایران می دانند.

دکمه بازگشت به بالا