ایران

استانداری آذربایجان‌شرقی: استفاده سوخت مازوت در نیروگاه تبریز از جمله عوامل اصلی آلودگی هوای این شهر است

جواد رحمتی، معاون استاندار آذربایجان‌شرقی، درباره دلیل تشدید آلودگی هوای تبریز گفت: باوجود اینکه قانون، استفاده از سوخت مازوت را هنگام آلودگی هوا منع کرده؛ اما امسال از ۱۵ شهریور نیروگاه تبریز به دلیل تصمیمات ابلاغی از مرکز، مجبور به استفاده از سوخت مازوت به جای گاز شده است.

افزایش شدید آلاینده‌ها در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، مشهد و اراک طی چند روز گذشته بار دیگر این کلانشهرها را در بحران آلودگی هوا فرو برده است.
آقای رحمتی افزود: استقرار صنایع آلاینده مانند نیروگاه در نزدیکی شهر و فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی از مهم‌ترین دلایل تشدید آلودگی هوای کلانشهر تبریز است.

جواد رحمتی، معاون استاندار آذربایجان شرقی،  یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای تبریز را تصمیم دیسپاچینگ مرکزی گاز مبنی بر استفاده از سوخت مازوت به جای گاز طبیعی در نیروگاه تبریز دانست و افزود که افزایش میزان آلاینده‌های هوا در تبریز، نسبت به سال گذشته زودتر شروع شده و درحال حاضر با آلودگی هوا در این کلانشهر مواجه هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه به فعالیت ۶۰۰ دستگاه اتوبوس درون‌ شهری در تبریز با میانگین عمر بالای ۱۵ سال اشاره کرد و افزود که این اتوبوس‌ها بسیار فرسوده هستند و حداقل سه برابر این تعداد نیاز به افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در تبریز داریم.

رحمتی اضافه کرد که بیش از هشت سال است که سهمیه‌ای برای افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی به استان‌ها تعلق نگرفته و با وجود اینکه تولیدات داخلی برای تامین نیازها جوابگو نیست، برای واردات اتوبوس نیز مجوزی صادر نشده است.

دکمه بازگشت به بالا