خاورمیانه

اسرائیل در نشست منامه: حکومت ایران از هرج‌ومرج منطقه‌ی اطراف خود تغذیه می‌کند

ایال خولاتا مشاور امنیت ملی اسرائیل در سخنرانی خود در نشست امنیتی منامه گفت، دنیا در برابر ایران به نقطه حساسی رسیده است. زمان آن است که این پیام مشترک را به حکومت ایران بدهیم که هرگز اجازه نخواهیم داد به سلاح اتمی دست یابد.

خولاتا در سخنرانی خود در سومین و آخرین روز از برگزاری نشست امنیتی «گفت‌وگوی منامه» در پایتخت بحرین اظهار داشت: «تهران سعی دارد با وقت‌کشی، امتیازهای بیشتری در زمینه اتمی بگیرد، مگر اینکه با قدرت جلوی آن بایستیم.»

مشاور امنیت ملی اسرائیل با هشدار نسبت به این که «اگر حکومت ایران به سلاح اتمی دست یابد، منطقه وارد مسابقه تسلیحات اتمی خواهد شد»، جمهوری اسلامی» رابی‌ثبات‌کننده‌ترین نیرو در منطقه دانست که از هرج‌ومرج منطقه‌ی اطراف خود تغذیه می‌کند.

گفتنی است اسرائیل که از منتقدان جدی برنامه هسته‌ای حکومت ایران است، خود پیمان‌نامه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای موسوم به ان‌پی‌تی را امضا نکرده‌است و بر آورد می شود که رژیم صهیونیستی حدود ۸۰ تا ۲۰۰ بمب اتم در اختیار دارد.

در آخرین روز از نشست سالانه «گفت‌وگوی منامه» که هر سال از سوی موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در بحرین برگزار می شود، برت مک‌گرک، هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا، نیز در سخنرانی خود گفت: «اگر ایران بخواهد آمریکا را آزمایش کند، آمریکا از خود از جمله با نیروی نظامی دفاع خواهد کرد.»

او تاکید کرد: «اما ما وارد یک درگیری تلافی‌جویانه با ایران و گروه‌های نیابتی‌اش نمی‌شویم. اگر پاسخ بدهیم، به شیوه سرنوشت‌ساز خواهد بود.»

آقای مک‌گرک همچنین هشدار داد: اگر مذاکرات شکست بخورد از ابزارهای دیگر استفاده خواهیم کرد.

دکمه بازگشت به بالا