ایران

معترضان در حین برگزاری دادگاه هواپیمای اکراینی شعار “مرگ بر خامنه‌ای” سر دادند

حامد اسماعیلیون٬ سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز مسافربری اکراینی، خبر از آن داد که دادگاه نظامی ۱۰ متهم پرونده سرنگونی پرواز مسافربری اوکراینی امروز در تهران برگزار شد.

او که همسر و دخترش را در این پرواز از دست داده، در حساب کاربری‌اش در توئیتر این دادگاه نظامی را نمایشی شرم‌آور با ده افسر رده پایین به عنوان متهم توصیف کرده است.

هم‌زمان با برگزاری این دادگاه، شماری از خانواده‌های قربانیان با تجمع مقابل دادگاه نظامی تهران شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» سر دادند.

سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز مسافربری اکراینی همچنین یادآور شده است که نیمکت متهمین منتظر عوامل اصلی از جمله علی خامنه‌ای، فرماندهان سپاه و اعضای شورای عالی امنیت ملی  خواهد ماند و آنروز دور نخواهد بود.

در تصاویری که از تجمع خانواده‌های قربانیان مقابل دادگاه نظامی تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، خانواده‌ها عکس‌هایی از قربانیان پرواز ۷۵۲ و پلاکاردهایی در اعتراض به نحوه برگزاری این دادگاه به‌همراه داشتند.

این تجمع با حضور گسترده نیروهای امنیتی همراه شده است.

بنا بر اعلام انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز ۷۵۲، فقط پدر و مادران قربانیان این پرواز اجازه حضور در دادگاه دارند و تلفن‌های همراه نیز پیش از ورود از آن‌ها گرفته شده است.

پیش ازین انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز پی‌اس ۷۵۲ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که تنها «یک دادگاه بی‌طرف بین‌المللی» صلاحیت رسیدگی به این «کشتار دسته‌جمعی» را دارد.

پرواز پی‌اس ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین بامداد ۱۸ دی سال ۹۸ به‌فاصله کوتاهی پس از پرواز از فرودگاه بین‌المللی تهران با شلیک دو موشک پدافند سپاه پاسداران سرنگون شد و تمامی ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند.

دکمه بازگشت به بالا