ایران

تجمع و تحصن کشاورزان اصفهان برای چهاردهمین روز پیاپی ادامه دارد

امروز یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰، کشاورزان اصفهان در چهاردهمین روز از تجمع  اعتراضی خود، همچنان در تحصن به‌سر می‌برند.

این کشاورزان طی ۱۴ روز گذشته (در تازه‌ترین دور از اعتراضاتشان) از حمایت بسیاری از اقشار مردم اصفهان و سایر نقاط ایران برخوردار هستند.

افراد زیادی از گروه‌ها و طبقات اجتماعی اصفهان با حضور در تجمع کشاورزان و در اعتراض به خشکی زاینده‌رود به کشاورزان معترض پیوسته اند.

روز جمعه گذشته شمار انبوهی از مردم اصفهان برای دومین جمعه متوالی با حضور در بستر خشک زاینده‌رود در حمایت از کشاورزان و برای نجات شریان حیاتی شهرشان شعار سر دادند.

کشاورزان اصفهانی دلیل عمده خشکی زاینده رود را سوء مدیریت حکومت و دزدیه شدن حق‌آبه پاییزه خود را “مافیای آب” می دانند. آنها می‌گویمد صنایع سنگین در اصفهان باعث آلودگی هوا و مصرف بی‌رویه آب شده است.

در چهارده روز گذشته کشاورزان شرق اصفهان با چادر قرمز و کشاورزان غرب اصفهان با چادر رنگ آبی بر کف خشک زاینده رود مستقر شده و با وجود سرمای هوا شب‌ و روز را آنجا سر کرده‌اند.

از تجمع دو روز پیش هزاران اصفهانی، فیلم‌هایی هم منتشر شده که نشان می‌دهد یک عده علیه حکومت شعار می‌دهند و خواهان استعفای “مدیران بی‌کفایت” هستند.

در فیلمی دیگر هم شنیده می‌شود که یکی از سخنرانان با بلندگو برای علی خامنه‌ای آرزوی سلامتی می‌کند و عده زیادی که صدایشان در فیلم شنیده می‌شود، او را “هو” می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا