ایران

خبرگزاری فارس از به آتش کشیده شدن درب ورودی دفتر حسن نوروزی خبر داد

طبق گزارش‌ها، درب ورودی دفتر حسن نوروزی، نايب رئيس کمیسیون قضایی مجلس ایران و نماینده رباط کریم در مجلس، شامگاه جمعه به آتش کشیده شد و “در مورد چگونگی آن هنوز اطلاعاتی در دست نیست.”

در تاریخ ۲۳ آبان، نورزی در خصوص برگزاری دادگاه بین‌المللی مردمی آبان برای رسیدگی به «جنایات» آبان سال ۹۸ گفت: یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم، ما کُشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟»

سال ۱۳۹۸، شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، پس از چندین جلسه بررسی قیمت سوخت، تصمیم گرفت تا قیمت بنزین را افزایش دهد. علی خامنه‌ای نیز تاکید کردند که از مصوبات این شورا حمایت خواهند کرد. در واکنش به این تحولات‌، اعتراضاتی در بیش از صد شهر ایران برگزار شد. اما حکومت بجای عقب‌نشینی از موضع خودش، پاسخ معترضان را با شلیک گلوله به سر آنها داد و طبق گزارش خبرگزاری رویترز، در جریان این اعتراضات ۱۵۰۰ ایران کشه شدند.

با این حال تعداد کشته‌های این اعتراضات تا مدت‌ها از طرف حکومت مسکوت بود تا اینکه مجتبی ذوالنوری در خرداد ماه ۱۳۹۹ یعنی پس از هفت ماه از واقعه گزارشی در مورد میزان تلفات و خسارات عنوان کرد.

سرانجام رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تعداد کشته‌های آبان را ۲۳۰ نفر عنوان کرد که تنها ۶ نفر از آنها مآموران امنیتی بودند. بگفته ذوالنوری دو هزار نفر هم مجروح شدند.

همچنین حسین نقوی حسینی، نماینده مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت که نزدیک به هفت هزار نفر به اتهام مشارکت در اعتراضات آبان دستگیر شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا