ایران

ادامه تجمع اعتراضی کشاورزان و مردم اصفهان

دیروز، تجمع اعتراضی و تحصن کشاورزان اصفهان ادامه داشت.

سه‌شنبه‌شب در هشتمین شب تحصن، کشاورزان و مردم اصفهان همچنان در بستر خشک زاینده رود در سرمای شدید به‌سر بردند.

یکی از کشاورزان معترض اصفهانی در حالی‌که از سد زاینده رود فیلمی ارسال کرده، خطاب به ساسانی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان می‌گوید: در برج ۳ حدود ۵۵۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد وجود داشده و آقای ساسانی، وعده داده است که از این ۵۵۰ میلیون مترمکعب، ۲۵۰ میلیون مترمکعب آن حقابه کشاورزان اصفهان خواهد بود.

این کشاورز معترض اصفهانی درحالی که از سد زاینده روز فیلم می‌گیرد، خطاب به مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان می گوید: تو از ما خواهش کردی که برج ۳ این آب را نگیریم و قول شرف دادی که این آب را برج ۸ برای کاشت گندم رهاسازی کنی.

ساسانی قول شرف دادی! الان برج ۸ است. برج ۸ هم دارد تمام می‌شود. چی می‌خواهی جواب بدهی؟ این آب امانتی دست تو بود. به چه حقی فروختی؟ به کی فروختی؟ پولش را چکار کردی؟ باید جواب بدی! باید به کشاورزان شرق و غرب جواب بدی! ۲۵۰ میلیون آب امانت کشاورزان چی شد؟ ۶۰ میلیونش را برج ۴ رها کردی! الان حدود ۱۹۰ میلیون مترمکعب ما از سال قبل طلبکار هستیم. الان سال زراعی جدید است. دوباره حقابه داریم. ساسانی آب‌مان را می‌گیریم، به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم، خودت باید جواب بدهی!»

گفتنی است کشاورزان اصفهان از ۱۷ آبان‌ماه در اعتراض به قطع آب زاینده رود و حقابه کشت پاییزه، دست به تجمع زده بودند. طی این مدت کشاورزان با برپایی چادر در بِستر خشک زاینده‌رود، شب و روز را در حالت تحصن و اعتراض به‌سر می‌برند و چند روزی است که مردم نیز به آنها ملحق شده اند.

دکمه بازگشت به بالا