ایران

انتقاد از انتصاب گسترده استانداران نظامی در دولت ابراهیم رئیسی

روزنامه محافظه‌کار جمهوری اسلامی، چاپ تهران، از انتصاب گسترده فرماندهان سپاه به عنوان استاندار و فرماندار در دولت ابراهیم رئیسی انتقاد کرده است.

این روزنامه در شماره امروز خود نوشته است احمد وحیدی وزیر کشور؛ “برای پاسخ دادن به سئوال‌های زیادی که در افکار عمومی، نسبت به انتصاب استانداران نظامی وجود دارد، گفته است: خواست اکثریت مردم انتخاب استاندار نظامی است؛ اما سردار وحیدی نگفته است این خواست مردم را چگونه متوجه شده است”.

آقای وحیدی سرتیپ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده پیشین نیروی قدس، شاخه برون مرزی آن است که به عنوان وزیر در دولت ابراهیم رئیسی انتصاب شده است. از زمان روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی و انتصاب آقای وحیدی به عنوان وزیر کشور، اغلب استانداران ایران از میان فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شده اند. این افراد عمدتا فرمانده سپاه استانی بوده اند.

روزنامه جمهوری اسلامی در انتقاد از انتصاب فرماندهان نظامی به سپاهی بودن آنها اشاره نکرده اما نوشته است: “اگر از مردم استان‌ها نام استاندار را بپرسند نمی‌توانند جواب دهند. پس چگونه خواستار استاندار نظامی شده‌اند”.

عابدین خرم، استاندار جدید آذربایجان شرقی که از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران است، در جریان مراسم معارفه‌اش از یک درجه دار دیگر سپاه سیلی خورده بود. آقای عابدین از فرماندهانی محسوب می شود که به سوریه هم اعزام شده بود و در آنجا مدتی را در اسارت مخالفان حکومت بشار اسد قرار داشت.

به غیر از انتصاب استانداران ایران از میان فرماندهان سپاه پاسداران، انتصاب این افراد به سمت های دیگر از جمله فرمانداری‌ها هم در دولت آقای رئیسی ادامه دارد.

دکمه بازگشت به بالا