ایران

اختلاف نظر اسرائیل و آمریکا بر سر احیای برجام؛ نفتالی بنت ملاقات با رابرت مالی را نپذیرفت

به دلیل تلاش آمریکایی‌ها برای مذاکرات اتمی با حکومت ایران، با هدف احیای برجام، نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل نپذیرفت با رابرت مالی نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران دیدار کند.

روزنامه «اسرائیل‌هیوم» روز یکشنبه ۲۳ آبان نوشت، اسرائیل نگران است که آمریکا به توافقی «بدتر» از برجام با ایران رضایت دهد و از همین رو، نفتالی بنت تصمیم گرفته است که برای نشان دادن مخالفت خود با احیای برجام، به نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران وقت ملاقات ندهد.

به گزارش  روزنامه “هاآرتص” یک منبع نزدیک به نخست وزیر اسرائیل خبر داده: “نفتالی بنت نمی‌خواهد با مالی دیدار کند. او معتقد است که بازگشت به میز مذاکره کار درستی نیست.”

شبکه خبری “آی ۲۴” اسرائیل نیز گزارش داده یک مقام اسرائیلی گفته است رابرت مالی از نظر جایگاه سیاسی به اندازه کافی در یک مقام ارشد قرار ندارد که بتواند با نخست وزیر یا رئیس جمهور این کشور ملاقات کند.

رابرت مالی که در یک سفر ۱۰ روزه به خاورمیانه بسر می‌برد روز یکشنبه ۱۴ نوامبر وارد اسرائیل شد.

گفته می‌شود رابرت مالی با یائیر لاپید وزیر خارجه، بنی گانتز وزیر دفاع، دیوید بارنیه رئیس موساد و ایال هولاتا مشاور امنیت داخلی اسرائیل دیدار و گفتگو خواهد کرد.

اسرائیل بارها اعلام کرده است که با احیای برجام مخالف است و از آمریکا می‌خواهد که برای توافق با ایران «شتاب نکند». تل‌آویو همچنین از این‌که واشنگتن قصدی برای تحمیل مذاکرات در مورد توانمندی موشکی و حضور تهران در سوریه ندارد، ناخشنود است.

دکمه بازگشت به بالا