ایران

ایران: مدیرکل آژانس انرژی اتمی «به زودی» به تهران خواهد آمد

چند روز پس از ابراز تعجب مدیر کل آژانس اتمی از عدم دعوت او به ایران، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، گفته است این سفر به زودی انجام می‌شود.

سعید خطیب‌زاده روز دوشنبه، ۲۴ آبان بدون اشاره به تاریخ مشخصی، گفت رافائل گروسی در سفر آینده خود به تهران با وزیر امور خارجه ایران و رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار خواهد کرد.

جمعه گذشته مدیر کل آژانس اتمی عدم تماس دولت رئیسی با او برای مذاکره پیرامون چندین موضوع باقی‌مانده مهم را «تعجب‌انگیز» خواند و تاکید کرد که این گفت‌وگوها باید مدت‌ها پیش انجام می‌شد.

آقای گروسی همچنین ابراز تمایل کرده است که در سفر خود به تهران با ابراهیم رئیسی، رئيس جمهور ایران دیدار کند ولی سخنگوی وزارت خارجه ایران به احتمال انجام چنین دیداری اشاره نکرد.

آخرین سفر آقای گروسی به ایران در ۲۱ شهریور امسال انجام شد. قرار است مذاکرات هسته‌ای ایران و اعضای برجام نیز ۸ آذرماه، یک هفته بعد از نشست شورای حکام برگزار شود.

ایران ماه‌هاست که دسترسی آژانس به اطلاعات دوربین‌های نصب شده در مراکز هسته‌ای را مسدود کرده و توضیحی درباره برخی مسائل مبهم مانند کشف آثار اورانیوم غنی‌سازی شده در چند سایت اعلام نشده خود، نمی‌دهد. ایران همچنین غنی‌سازی اورانیوم تا سطح ۶۰ درصد را وسعت بخشیده و اقدام به تولید اورانیوم فلزی کرده است.

دکمه بازگشت به بالا