ایران

تجمع بازنشستگان و مستمری بگیران فولاد اصفهان و خوزستان

امروز بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد، دوباره گردهم آمدند. آنها در استان‌های اصفهان و اهواز در برابر ساختمان صندوق بازنشستگی تجمع کردند.

این بازنشستگان نزدیک به دو سال است که روز‌های یکشنبه‌ی هر هفته،در اعتراض به بی‌توجهی به خواسته‌‌هایشان مقابل صندوق‌های بازنشستگی در این دو شهر تجمع می‌کنند. با این‌حال، خواسته‌هایشان از سوی صندوق بازنشستگی فولاد همچنان بی‌پاسخ مانده است.

بازنشستگان معترض، بعد از سالیان خدمت در صنایع فولاد با شعار «صنعت‌گران دیروز، بیچارگان امروز» شرایط سخت زندگی خود را بیان می‌کنند.

بر روی بنرهای بازنشستگان اصفهان نوشته شده بود: «با چه مجوزی ۲ میلیون تومان از حقوق همسان‌سازی بازنشسته فولاد را کم کردید؟» و اینکه «درصد افزایش حقوق کمتر از سایر صندوق‌های بازنشستگی، یعنی گرفتار کردن بازنشسته فولاد در منجلاب معضلات اجتماعی».

یکی از بازنشستگان شرکت کننده در این تجمع می‌گوید: «امروز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه ۱۴۰۰، تجمعات بچه‌های خوزستان. برای همسان‌سازی و پرداخت ۲۵ درصد حقوق کسر شده، انشاءالله که پایان این ظلمات نزدیک است.»

بازنشستگان به اجرایی نشدن همسان‌سازی حقوق و کم کردن ۲ میلیون تومان از حقوق‌شان و همچنین برنگرداندن ۲۵ درصد حقوق کسر شده خود معترض هستند.

بازنشستگان و مستمری بگیران تاکید می‌کنند که تا زمانی‌که صندوق حق و حقوق ما را ندهد، ما از تجمعات دست برنمی‌داریم و همیشه ادامه خواهیم داد.

بر روی بنرهای آنها نوشته شده بود: «پیشکسوتان فولاد خوزستان خواهان ردیف ۷ بودجه دولتی هستیم».

آنها بنری در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «اجتماع صنفی بازنشستگان فولاد، افتخارآفرینان دیروز، مظلومین بی‌پناه امروز».

دکمه بازگشت به بالا