ایران

ادامه اعتراض کشاورزان اصفهان به بی‌آبی و حمایت مردم از آنها

تصاویری که روز ۲۲ آبان از اعتراضات‌ کشاورزان در اصفهان منتشر شده است نشان می‌دهد که آنها شب گذشته را هم در بستر زاینده‌رود صبح کردند.

تجمع کشاورزان اصفهان در اعتراض به بی‌آبی تمام هفته گذشته ادامه داشته است و مردم اصفهان هم به تجمع‌کنندگان پیوسته‌اند.

کشاورزان خواهان تامین حقابه کشت پاییزه خود مخصوصا برای کشت گندم هستند. آنها به ایسنا گفته‌اند: “اگر حقابه ما در شرایط فعلی داده نمی‌شود، باید سهم دیگر بخش‌ها از این رودخانه کاسته شود.”

روز گذشته مردم از نقاط مختلف اصفهان به سمت پل خواجو حرکت کرده و تجمع گسترده‌ای شکل دادند. مردم اصفهان در همبستگی با کشاورزان در بستر خشک رودخانه خالی از آب زاینده رود گردهم آمدند.

مردم همراه با کشاورزان شعار می‌دادند: «زاینده رود رو پس بدین، به اصفهان نفس بدین». مـردم و کشاورزان اصفهان یک‌پارچه خواهان جاری شدن آب در زاینده رود هستند تا به کشت پائیزه خود بپردازند.

اصفهان در کنار کشاورزی، قطب صنعتی مهمی در ایران است و کشاورزان گلایه دارند که “صرف شدن آب در صنایعی نظیر کاشی و فولاد که باید در کنار دریا ساخته شوند و نه در استانی که کیلومترها از دریا فاصله دارد، تبعیض علیه کشاورزان است.”

حدود پنج هزار نفر از کشاروزان اصفهان که سال‌هاست بر سر آب زاینده‌رود با دولت نزاع دارند، نهم مهرماه امسال تجمع کردند و در بیانیه‌شان خطاب به دولت ابراهیم رئیسی گفتند “باید میزان آب مصرفی بخش‌های مختلف از جمله صنعت کاهش یابد تا آب برای کشت پاییزه گندم تأمین شود

دکمه بازگشت به بالا