ایران

تجمع سراسری معلمان ایران در اعتراض به اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی

در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، گروه‌هایی از معلمان در اعتراض به اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی و همچنین مواردی چون برخوردهای امنیتی، روز پنجشنبه در شهرهای مختلف تجمع کردند.

تصاویر و ویدیوهایی از تجمعات در شهرهای شیراز،‌ اهواز،‌ کرمانشاه،‌ قم،‌ مریوان،‌ شیروان،‌ اراک،‌ ایلام،‌ لردگان،‌ گناوه، اندیمشک و برخی شهرهای دیگر منتشر شده است.

آزادی معلمان زندانی و بازگشت به کار آنان،‌ آموزش رایگان و باکیفیت برای جوانان،‌ اجرای نظام رتبه‌بندی،‌ اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و حل مشکلات آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش‌دبستانی و معلمان خرید خدمت از جمله مطالبات معلمان ذکر شده است.

تجمع‌کنندگان از مقامات نظام ایران خواستند که «بدون اغراض شخصی و جناحی، بدون فریبکاری، برای جلوگیری از انحطاط آموزش و پرورش کشور به خواسته‌های فرهنگیان توجه کرده و در برطرف کردن مشکلات آنان اقدام» کنند.

آنان اعلام کردند که «هرگز اجرای ناقص رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را نخواهند پذیرفت» و «در صورت ادامه بی‌اعتنایی به خواسته‌های آنان، در چند هفته آینده این اعتراضات به شیوه‌های گوناگون همچنان دنبال خواهد شد.»

لایحه رتبه‌بندی معلمان ۲۵ اسفند گذشته به مجلس ارائه شد و با اینکه کلیات آن ۱۸ خرداد امسال به تصویب رسید، تصویب جزییات آن به دلیل بحث‌ها درباره بودجه مورد نیاز طول کشید.

دکمه بازگشت به بالا