ایران

معاون وزیر خارجه ایران برای گفتگو با مقام‌های بریتانیا وارد لندن شد

معاون وزارت خارجه ایران، پس از سفر به فرانسه و آلمان، برای گفت‌وگو با همتای بریتانیایی خود وارد لندن شد. وزارت خارجه آلمان در پی دیدار علی باقری کنی با مقام‌های این کشور در برلین، تاکید کرد که دور جدید مذاکرات وین، باید از همان‌جایی آغاز شود که سی‌ام خرداد متوقف شد.

از سوی دیگر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، در توییتی با بیان اینکه «علی باقری کنی گفت‌وگوهای موفقی را در اروپا دنبال می‌کند»، نوشت: «ما در میز مذاکرات وین آماده نيل به توافق خوب هستیم و بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات خود، یک اصل مهم و راهگشاست.»

باقری کنی، معاون سیاسی وزارت خارجه ایران، چهارشنبه شب در راس هیاتی برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های بریتانیا وارد لندن شد.

این بخشی از سفرهای معاون وزارت خارجه ایران برای گفت‌وگوهای دو جانبه با کشورهای ۴+۱ پیش از آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای در ۸ آذر ماه است. باقری کنی پیشتر نیز به مسکو، پاریس و برلین سفر کرده است.

وزارت خارجه آلمان نیز روز چهارشنبه در صفحه توییتر رسمی خود از دیدار باقری کنی در برلین با مقام‌های آلمانی خبر داد و خاطرنشان کرد که از سرگیری مذاکرات هسته‌ای وین محور اصلی این دیدار بوده است.

دکمه بازگشت به بالا