ایران

سومین روز تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهان و تحصن شبانه در بستر زاینده رود

امروز کشاورزان اصفهان در سومین روز از اعتراض خود در بستر خشک رودخانه زاینده رود تجمع کردند.

شب گذشته کشاورزان با برپا کردن چادر در بستر رودخانه زاینده رود، شب را در این مکان سپری کردند.

یکی از کشاورزان در گزارشی از این تحصن شبانه می‌گوید: «سلام اولین شب تحصن کشاورزان در بستر خشک زاینده رود، پل خواجو، برای دستیابی به حقابه خودشان».

این کشاورزان طی این ۳ روز با تجمع در برابر سازمان آب منطقه‌ای اصفهان و راهپیمایی در اطراف پل خواجو و رودخانه، خواهان رهاسازی آب زاینده رود و تحویل حقابه کشاورزی خود شدند.

یکی از کشاورزان اصفهان خطاب به مسئولان این حکومت با پایان یافتن صبر کشاورزان می‌گوید: «وای به روزی که این خاکستر برود.  این مردم اوج بگیرند و خون و خون‌کشی پیش بیاید. به خدا قسم این کشاورز هم  محرومه، هم مظلومه، هم شجاع، اگر کشاورز شجاع نبود، تنهایی نمی‌رفت توی بیابان، تک و تنها کشت کند.»

وی سپس به مقام آب منطقه‌ای می‌گوید: «اگر تو جرات داشتی! می‌آمدی وسط مردم و می‌گفتی نمی‌توانم کاری بکنم و صدای و سیما که صدای ما را پخش نمی‌کند.»

کشاورز دیگری خطاب به رئیسی گفت، آن‌موقع که خود رئیسی به عنوان دادستان بود، هیچ کاری نکرد. الان هم که به معاونش اژه‌ای سپرده است و کاری انجام نشده است.

روز گذشته کشاورزان اصفهان به همراه مردم در خیابان‌های مرکزی اصفهان دست به راهپیمایی زدند.

آنها شعار می‌دادند: «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، زندگی کشاورز روی هواست امروز»، « وزیر خائن! آواره کردی! که خانه‌ام را ویرانه کردی!..مرگ بر تو!»

کشاورزان اصفهان در اولین روز تجمع، در اعتراض به بی‌توجهی مقامات این شهر به خواسته‌هایشان،  با پرتاب سنگ شیشه‌های اداره آب را شکستند.

دکمه بازگشت به بالا