ایران

نشریه وابسته به سپاه آتش‌سوزی اخیر در مرکز تحقیقات خودکفایی سپاه را “حمله” خواند

نشریه “صبح‌صادق” وابسته به سپاه پاسداران، آنچه را پیشتر “آتش‌سوزی” در مرکز “تحقیقات جهاد خودکفایی” سپاه در غرب تهران خوانده شده بود، “حمله” توصیف کرد و به اسرائیل نسبت داد.

این نشریه جزییات بیشتری از چگونگی این حمله منتشر نکرد، اما نوشت:‌ حمله به تاسیسات هسته‌ای نطنز، حمله به تاسیسات هسته‌ای در کرج، حمله به مرکز تحقیقات جهاد خودکفایی سپاه در کرج، حمله پهپادی ناموفق به مرکز تولید واکسن برکت، همگی در راستای راهبرد “مرگ با هزار ضربه چاقو” قابل ارزیابی است.

روابط عمومی سپاه پاسداران عصر یکشنبه چهارم مهرماه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع آتش‌سوزی در یکی از مراکز تحقیقات خودکفایی سپاه در غرب تهران سه نفر از کارکنان این مرکز مجروح شدند.

سپاه پاسداران ساعتی پس از انتشار این خبر، متن اطلاعیه را وب‌سایت خود اصلاح کرد و نوشت “انبار” این مرکز دچار آتش‌سوزی شده است.

این نهاد نظامی بعدتر اعلام کرد دو نفر از اعضایش در این حادثه کشته شده‌اند.

چند روز پس از وقوع این حادثه، شرکت اطلاعاتی “ایمیج‌ست‌ اینترنشنال” با انتشار تصاویر ماهواره‌ای اعلام کرد روز پنجم مهر یک انفجار در یک “مرکز مخفی موشکی سپاه پاسداران” در غرب تهران رخ داده است.

این شرکت خدمات اطلاعاتی ماهواره‌ای گزارش داد این انفجار در غرب تهران در یک پایگاه موشکی مخفی متعلق به سپاه رخ داده و افزود که این پایگاه موشکی مخفی متعلق به “گروه صنعتی شهید همت” بوده است.

طی سال‌های اخیر موارد متعددی از انفجار در مراکز هسته‌ای و همچنین چند مرکز نظامی و موشکی جمهوری اسلامی ایران گزارش شده است. یکی از این انفجارها در بامداد جمعه ششم تیر ۹۹ رخ داد که صدا و نور آن از مناطق مختلف مشاهده شد.

آنزمان داود عبدی سخنگوی وزارت دفاع ایران اعلام کرد که انفجار یک “یک مخزن گاز در منطقه عمومی پارچین” رخ داده، ولی تصاویر ماهواره‌ای نشان داد که انفجار در مجاورت تاسیسات مهمات سازی و ساختمان‌های تولید موشک‌های کروز رخ داده است.

پیشتر نیز در اثر انفجار بزرگی که ۲۱ آبان سال ۹۰ در تاسیسات موشکی بیدگنه ملارد رخ داد حسن تهرانی مقدم و ۲۱ عضو دیگر سپاه پاسداران کشته شدند.

دکمه بازگشت به بالا