ایران

کشاورزان اصفهان دوباره به خیابانها آمدند

در پی فراخوان روز گذشته، امروز دوشنبه ۱۷ آبان‌ماه، کشاورزان اصفهان در اعتراض به قطع آب زاینده رود و نداشتن حقابه کشاورزی جلو اداره آب منطقه‌ای اصفهان تجمع کردند.

روز گذشته فیلمی از فراخوان به تجمع کشاورزان انتشار یافته بود.

تا زمان تهیه این خبر گردهمایی در برابر سازمان آب اصفهان ادامه دارد.

در سال‌های گذشته حقابه کشاورزان شرق اصفهان توسط مافیای آب استان وابسته به بالاترین مقامات حکومت، سرقت شده است. حجم بسیار زیادی از آب زاینده‌رود به کارخانه ذوب‌آهن و فولاد مبارکه، وابسته به سپاه پاسداران فرستاده می‌شد.

سالهاست که محصولات کشاورزان اصفهانی به‌دلیل کم آبی خشک می‌شود. اما آب زاینده‌رود به باغ‌ها و ویلاهایی پمپاژ می‌شود که صاحبان آن سران و ایادی سپاه پاسداران هستند.

تجمع‌‌ اعتراضی کشاورزان اصفهان در چند سال اخیر بارها برگزار شده است. آنها با تجمع در اصفهان، زیار و ورزنه خواهان رسیدگی به وضعیت حقابه از دست رفته خود می‌باشند.

به‌دلیل خشکسالی و قطع حقابه، بسیاری از کشاورزان مجبور به کوچ اجباری از روستاهای خود شده‌اند. همچنین قطع آب زاینده رود به‌عنوان منبع اصلی تامین تلاب گاوخونی، باعث خشک شدن این تالاب و منشا بروز طوفان‌های گرد و غبار و ریزگردها در منطقه شده است.

اما با وجود وضعیت اسف‌بار معیشتی کـشاورزان اصفهان، دولت تاکنون هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای به آنها نداده است. هیات حاکمه با همکاری مافیای آب عامل ورشکستگی و کوچ اجباری کشاورزان به حاشیه شهرها می‌باشند.

گفتنی کشاورزان معترض بارها خط لوله انتقال آب اصفهان به یزد را شکسته‌اند.

دکمه بازگشت به بالا