ایران

ابوالفضل قدیانی در سالگرد آبان ۹۸: مطالبه مردم برچیدن کرسی «سلطنت فقیه» است

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی، در بیانیه‌ای که به مناسبت دومین سالگرد سرکوب اعتراض‌های آبان ۹۸ منتشر کرده، با اشاره به موارد متعدد نقض حقوق بشر، قتل زندانیان، شکنجه و سرکوب معترضان، نوشته است: «خامنه‌ای هر روزه دست‌اندرکار قتل‌عام مردم بی‌پناه ایران است.»

قدیانی از سرکوب اعتراض‌های آبان ۹۸ به‌عنوان «فصل جدیدی» در «کارنامه سیاه و طولانی کشتارهای» حکومت ایران یاد کرد و گفت مطالبه اکثریت مردم ایران عزل رهبر جمهوری اسلامی و «برچیدن کرسی سلطنت فقیه» است.

او همچنین با اشاره به نقش علی خامنه‌ای در بروز بحران‌های اقتصادی، از «تحمیل فقر» به عنوان «خشونت سیستماتیکی» نام برده بود که باعث مرگ خاموش انسان‌ها، سوء تغذیه، فساد، اعتیاد و فحشا شده است.

در بیانیه ابوالفضل قدیانی، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، آمده است: «به نظر می‌رسد که در نتیجه ناکارا شدن مشروعیت‌تراشی برای نظام در پی تحریم انتصابات مجلس سال ۹۸ و انتصابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰، ترس سرکوبگران دستگاه ولایت فقیه دو چندان شده است».

این فعال سیاسی با تاکید بر «سوءمدیریت، فساد، عدم شفافیت و رانت‌خواری، انتصاب افراد فاسد و مجیزگوی استبداد در تمام ارکان اداری کشور»، یادآور شده است: «حکومت دچار چنان ناکارآمدی فلج‌کننده‌ای شده است که قادر به حل هیچ یک از مشکلات اساسی کشور نخواهد بود».

ابوالفضل قدیانی، در این بیانیه مفصل، با برشمردن موارد متعدد سوء رفتار جمهوری اسلامی ایران بعنوان نمونه‌های «مشتی از خروارها ظلم و جور»، از «مهدی محمودیان»، فعال سیاسی و مدافع حقوق بشر، «مصطفی نیلی» و «آرش کیخسروی»، وکلای مدافع حقوق بشر نام برده است که به اتهام تصمیم برای طرح شکایت از مسئولان ممنوعیت ورود واکسن کرونا به ایران، دستگیر شدند، همچنین ضیا نبوی، خانواده ستار بهشتی، آرش گنجی، جواد لعل محمدی، معلمان، روزنامه‌نگاران، کارگران و فعالان مدنی نام برده است که به «زندان‌های خطرناک» فرستاده می‌شوند و با «قاتلان و مجرمان شرور هم‌بند می‌شوند تا اینکه از مقاومت دست بکشند».

ابوالفضل قدیانی که سابقه چندین بازداشت و سال‌ها زندان را در کارنامه فعالیت‌های سیاسی خود دارد، با بیان اینکه «زندان‌های سیاسی، چه قبل و چه بعد از انقلاب، محفل فرهیختگان بوده» است، در عین حال یادآور شده است: «گاهی فشار بر زندانیان چنان طاقت‌فرسا می‌شود که بعضی عزیزان بی‌پناه به‌ناچار دست به اعتصاب غذا» زده یا اقدام به «خودسوزی» می‌کنند.

آقای قدیانی، در بخش دیگری از این بیانیه، به وضعیت کنونی جامعه ایران اشاره کرده و تاکید کرده است: «خشونت سیستماتیکی که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد تحمیل فقر و فلاکت انسان‌کشی است که علی خامنه‌ای بر اکثریت قاطع ملت از طریق غارت و چپاول دارایی‌های ملت برای رسیدن به مطامع دنیوی خود به کار می‌بندد».

این فعال سیاسی در مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران به صراحت آورده است: «تا زمانی که نظام استبداد دینی حاکم است و تا خودکامه امروز ایران علی خامنه‌ای به زور سرنیزه بر این کشور حکومت می‌کند ملت ایران روی سعادت نخواهد دید».

دکمه بازگشت به بالا