ایران

روزنامه‌ایکه دست علی‌ خامنه‌ای را درحال ترسیم خط فقر نشان داد، سلب امتیاز شد

دو روز پس از انتشار تصویر گرافیکی از دست علی ‌خامنه‌‌ای در مطلبی با موضوع «خط فقر» در صفحه اول روزنامه «کلید»، هیات نظارت بر مطبوعات ایران رای به لغو امتیاز این روزنامه داده است.

علاءالدین ظهوریان، دبیر هیات نظارت بر مطبوعات، بدون ذکر دلیل، خبر لغو امتیاز روزنامه کلید را تایید کرده است. روز گذشته، ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات وزارت ارشاد گفته بود جلسه هیات نظارت برای بررسی و تصمیم‌گیری درباره گرافیک منتشر شده در روزنامه کلید تشکیل خواهد شد.

روزنامه کلید روز شنبه، ۱۵ آبان در مطلبی با عنوان «میلیون‌ها خانوار ایرانی زیر خط فقر» از یک تصویر گرافیکی استفاده کرده بود که در حال ترسیم خط فقر بود. حامیان رهبر جمهوری اسلامی روز گذشته با انتشار گسترده این تصویر در شبکه‌های اجتماعی، آن را شبیه دست علی خامنه‌ای و توهین به رهبر حکومت ایران دانسته بودند.

گزارش‌های منتشره در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که طرح استفاده شده در صفحه اول روزنامه کلید ابتدا در وب‌سایت کیهان لندن منتشر شده بود.

با وخیم شدن اوضاع اقتصادی ایران، انتقاد از نقش رهبر جمهوری اسلامی در بحران‌های اقتصادی و گسترش فقر و فساد در سال‌های اخیر افزایش یافته است و در شعارهای اعتراض‌های دی ۹۶ و آبان ۹۸ نیز بخش مهمی از شعارهای معترضان درباره فساد، تبعیض و فقر بود.

دکمه بازگشت به بالا