ایران

تجمع اعتراضی پرستاران شاغل تامین اجتماعی در برابر مجلس

امروز پرستاران شاغل تامین اجتماعی در اعتراض به نبود امنیت شغلی و عدم تحقق خواسته‌ها و مطالباتشان در برابر مجلس تجمع کردند.

پرستاران شاغل تامین اجتماعی بخشی از کادر درمان می‌باشند که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

خواسته‌های پرستاران شاغل تامین اجتماعی عبارتند از، برخوردار شدن از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، محسوب کردن مدت سربازی جزو سابقه شغلی، اجرایی شدن احکام حقوقی متناسب با قوانین وزارت بهداشت، و برخورداری از حق فوق‌العاده ویژه.

پرستاران شاغل تامین اجتماعی شرکت کننده در این تجمع اعتراضی خطاب به رئیس کل سازمان نظام پرستاری، شعار می‌دادند «میرزا بیگی در خواب است، پرستار بیدار است.»

در دوران سخت و خطرناک کرونا بیشترین آسیب و تهدید متوجه پـرستاران و کادر درمان بود. تعداد بسیار زیادی از آنها بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

ممنوع شدن واردات واکسن معتبر از سوی خامنه‌ای، یکی از اصلی‌ترین علت‌های افزایش مرگ‌و‌میر در بین مردم و کادر درمان بود.

محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری در این رابطه طی اظهاراتی گفت: بعد از واکسیناسیون کرونا برای پـرستاران تاکنون حتی یک مورد فوت ناشی از کرونا در پرستارانی که هر ۲ دز واکسن را زده‌اند، نداشته‌ایم. مرگ و میر پـرستاران بر اثر این بیماری در کشور به صفر رسیده است.

به دلیل شرایط وخیم پرستاران و عدم توجه مسئولان به این صنف، طبق گزارشات رسمی ماهانه ۵۰۰ پرستار درخواست خروج از کشور را دارند. گفتنی است استاندارد نسبت پرستار به یک تخت بیمارستانی، ۴ تا ۶ پرستار و حتی بیشتر است؛ اما در ایران این نسبت، ۰.۵ تا ۰.۸ پرستار به یک تخت بیمار است، یعنی ۸ تا ۱۲ برابر زیر استاندارد جهانی.

دکمه بازگشت به بالا