ایران

رئیسی: میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران که امروز پنجشنبه به استان سمنان سفر کرده طی اظهاراتی در جمع مردم درباره روند مذاکرات تهران با گروه ۴+۱(چهار به علاوه یک) گفت: «همانطوری که گفته ایم میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مقابل زیاده خواهی ها هم که دنبال تضییع منافع ملت ما هستند ایستادگی می‌کنیم».

وی افزود: «مذاکره مدنظر ما، یک مذاکره نتیجه محور است و ما به هیچ عنوان از خواسته به حق ملت ایران یعنی رفع تحریم‌های ظالمانه کوتاه نخواهیم آمد».

مذاکرات وین بعد روی کار آمدن جو بایدن آغاز شد و تا شش دور ادامه یافت اما محمدجواد ظریف، وزیر خارجه وقت ایران، در هفته‌های پایانی دولت حسن روحانی از توقف این مذاکرات خبر داد و افزود که این مذاکرات به دولت بعدی، دولت ابراهیم رئیسی، سپرده شده است.

دولت رئیسی پس از آغاز به کار خود از بازگشت به مذاکرات وین امتناع کرد که با واکنش آمریکا و اتحادیه اروپا مواجه شد که آخرین مورد آن بیانیه چهار روز پیش کشورهای آمریکا، آلمان، بریتانیا و فرانسه است که در آن تاکید شد بازگشت به برجام تنها در صورتی امکان‌پذیر است که ایران مسیر خود را تغییر دهد.

آمریکا، آلمان، بریتانیا و فرانسه در بیانیه مشترک خود همچنین از رییس‌جمهوری ایران خواستند که فرصت را غنیمت شمرده و با حسن نیت برای اجتناب از تشدید تنش‌های خطرناک اقدام کند

دکمه بازگشت به بالا