ایران

پنتاگون ادعاهای ایران درباره ربودن نفتکش را کاملا نادرست خواند

وزارت دفاع ایالات متحده، پنتاگون، ۱۲ آبان گزارش‌های سپاه پاسداران و رسانه‌های نظام ایران را در خصوص تلاش آمریکا برای توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران در دریای عمان را کاملا «نادرست» خواند.

سپاه پاسداران و همچنین تلویزیون حکومتی ایران روز چهارشنبه با انتشار تصاویری، آمریکا را به تلاش برای «سرقت یک محموله نفتی» ایران متهم کرده و گفته‌اند که نیروی دریایی آمریکا در صدد بود که یک نفتکش حامل نفت صادراتی ایران را در آب‌های دریای عمان مصادره کند.

جان کربی می‌گوید، نیروهای ایران در اواخر ماه اکتبر به «طور غیرقانونی» یک کشتی تجاری را در دریای عمان توقیف کردند. نیروی‌های آمریکایی وضعیت را رصد کردند و اقدامی برای بازپس گیری این کشتی انجام ندادند.

سخنگوی وزارت دفاع تصریح کرده است، آنچه که ایران ادعا می‌کند، مربوط به حادثه‌ای در روز ۲۴ اکتبر است که در آن واحدهای نیروی دریایی آمریکا شاهد پیاده شدن غیرقانونی نیروهای ایران بر عرشه یک کشتی تجاری در آب‌های بین المللی در دریای عمان و توقیف آن توسط نیروهای ایرانی بودند.

پیشتر مقام‌های آمریکایی گفته بودند که حکومت ایران حدود دو هفته پیش، یک نفتکش با پرچم ویتنام را در خلیج عمان توقیف کرده و این کشتی همچنان در نزدیکی بندرعباس در توقیف است.

دکمه بازگشت به بالا