ایران

یکی از تئورسین‌های اصلاح‌طلب: آن‌قدر اصلاحات عقب می‌افتد که منجر به انقلاب می‌شود

سعید حجاریان، تحلیلگر اصلاح‌طلب با اشاره به احتمال اعتراضات خیابانی گفته: «در جوامعی مثل ما آن‌قدر اصلاحات عقب می‌افتد که منجر به انقلاب می‌شود».

او در درمورد آینده‌ی جمهوری اسلامی گفته است: جمهوری اسلامی فعلا آنقدر قدرت دارد که بتواند سرپا بایستد، اما فاصله‌ی مردم با دولت خیلی زیاد است. بی‌اعتمادی خیلی زیاد شده است. الان، اعتماد به نفس کم شده، اعتماد به دیگری کم شده، اعتماد به دولت کم شده، اعتماد به خدا هم کم شده و این بدان معناست که مقوله اعتماد دچار اختلال شدید است.

این تحلیلگر اصلاح‌طلب ادامه داد: اعتماد بن‌مایه سرمایه‌ی اجتماعی است، و ما ظرف سرمایه‌ی اجتماعی‌مان سوراخ شده است.

او همچنین در مصاحبه با انصاف‌نیوز با مقایسه دولت احمدی‌نژاد و رئیسی گفت: امروز این آقایانی که هرروز می‌روند اینطرف و آنطرف و قول‌هایی می‌دهند، اگر عمل نکنند دیگر نمی‌توانند به آن مناطق بازگردند.محمود دلار داشت؛ می‌رفت و پول‌ها را خرج می‌کرد. رئیسی پول ندارد. وضع الان با دوره احمدی‌نژاد فرق دارد.

او در مورد آفت زدگی نظام گفته: آفت‌زدگی حد و حدودی دارد. فرض کنید آدمی سرطان دارد و پیشرفت کرده است، مدام گفته‌اند که «برو و معالجه کن!» پشت گوش انداخته و نکرده است و دیگر دم مرگ است، چه فایده دارد؟! آفت‌زدگی گاه به حدی می‌رسد که دیگر قابل اصلاح نیست.

دکمه بازگشت به بالا