ایران

اسناد منتشر شده توسط عدالت علی در مورد آبان ماه خونین: بهره‌گیری از سلاح در برخی موارد اجتناب ناپذیر خواهد بود

گروه هکرهای سایبری “عدالت علی” مدارکی امنیتی مرتبط با زندان اوین را برای رسانه‌ها ارسال کرده است.

در یکی از این اسناد که دارای مهر “محرمانه- فوری” است، خواسته شده تا از تردد “افراد متفرقه به مراکز بایگانی و نگهداری اسناد” جلوگیری شود.

همچنین مسوول حفاظت و اطلاعات زندان اوین خطاب به سرپرست این زندان یادآور شده که در زمان تجمع در مقابل بازداشتگاه “هدف حفظ مقر [است] و یگان حفاظت باید در این خصوص اقدامات لازم را معمول نماید”.

دریکی دیگر از این اسناد که تاریخ ۲۶ آبان ۹۸ بر روی آن ثبت شده، اداره کل زندان های استان تهران به مدیران و روسای زندان‌های تهران در خصوص حمله به زندان “رجائی شهر جهت آزادی زندانیان سیاسی در بند” هشدار داده شده است.

در سندی دیگر به تاریخ چهارم دی ۱۳۹۸ که از سوی اداره کل زندان های استان تهران – یگان حفاظت ارسال شده، آمده “برخی یگان‌ها در مدیریت و کنترل اغتشاشات اخیر و بکارگیری از سلاح گرم برای جلوگیری از اغتشاشگران و همچنین حفاظت از مقر و امکان تحت پوشش دچار ابهام بوده” و سپس خطاب به آنها نوشته “هر چند در دستورالعملهای صادره همیشه تلاش نموده تا ضمن خویشتنداری از سایر اقدام ها برای مهار و کنترل جمعیت ها استفاده نمایند. لیکن بهره‌گیری از سلاح در برخی موارد اجتناب ناپذیر خواهد بود”.

گفتنی است، آنچه در اسناد گروه هکری “عدالت علی” از آن تحت عنوان محرمانه یاد شده، قبلا مسئولان نظام، ادبیات شدیدتری از آنرا مقابل دوربین‌ها فریاد زده‌اند. از جمله وزیر وقت کشور (رحمانی فضلی) در مورد کشتار آبان، هنگامی که از او پرسیدن چرا به سر معترضان شلیک شده، گفت به پا هم زده‌اند. یا لیلا واثقی، فرماندار شهرستان قدس در غرب تهران، در گفتگو با روزنامه ایران اعلام کرد که  شخصا به ماموران حکم تیر داده بود تا به مردم معترض شلیک کنند.

برخی از ناظران این احتمال را داده اند که حملات اخیر سایبری به جایگاه‌های سوخت و همچنین حمله به دوربین‌های زندان اوین عملیات‌هایی کنترل شده توسط اتاق‌های فکر نظام باشد.

دکمه بازگشت به بالا