ایران

تد کروز خطاب به خطیب‌زاده: رییس جمهوری ما ولی‌فقیه نیست، او نمی‌تواند مخالفان سیاسی را بکشد یا زندانی کند

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس، روز سه‌شنبه به توییت سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، واکنش نشان داده و گفته است که رئیس جمهوری جمهوری‌خواه آمریکا در آینده از هرگونه توافق با ایران که به تایید کنگره نرسیده باشد، خارج خواهد شد.

ابتدا تد کروز روز یکشنبه در واکنش به خبری در خصوص رویکرد جو بایدن، در قبال برجام نوشته بود که او اختیار قانونی درباره دادن تضمین به ایران برای خارج نشدن آمریکا از توافق هسته‌ای در آینده را ندارد، مگر این که چنین توافقی به تایید سنا برسد و به معاهده تبدیل شود.

تد کروز، این سناتور جمهوری‌خواه تصریح کرده بود، جو بایدن می‌داند چنین اتفاقی نخواهد افتاد و صد در صد هر رئیس جمهوری جمهوری‌خواه در آینده را پاره خواهد کرد.

در واکنش به این توییت تد کروز، سعید خطیب زاده در توییتی روز دوشنبه گفته بود که اظهارات این سناتور جمهوری‌خواه “اعتراف” به “یاغی بودن” آمریکا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ادامه نوشته بود این به عهده رییس‌ جمهوری آمریکا است که جامعه بین‌الملل از جمله تمام اعضای توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را قانع کند که امضای او برای اجرای این توافق در آینده “معنا” دارد.

در واکنش به این توییت سعید خطیب‌زاده، تد کروز نوشته است، “البته سخنگوی رژیم تروریستی ایران فکر می‌کند که با اجرای قانون اساسی، آمریکا یک کشور یاغی می‌شود. اما رییس جمهوری ما آیت‌الله (ولی‌فقیه)‌ نیست. او نمی‌تواند مخالفان سیاسی را بکشد یا زندانی کند و بله، رئیس جمهوری جمهوری‌خواه در آینده هر توافقی با ایران را که معاهده نشده باشد پاره خواهد کرد”.

گفتنی است در ایران علی خامنه‌ای به عنوان قدرت مطلقه تمام تصمیم های خورد و کلان را اتخاذ می کند. از جمله ورود او به عرصه‌هایی که تخصصی در آنها ندارد، می توان به موضوعاتی چون گرانی قیمت بنزین، منع ورود واکسن‌های معتبر کرونا و مذاکرات برجام یاد کرد.

دکمه بازگشت به بالا