ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان: مردم آب شور می‌خورند

محمدرضا کرمی‌نژاد٬ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان٬ گفته که در روزهای اخیر EC آب در شهرهای خرمشهر، آبادان، شادگان و دشت آزادگان بالا رفته است به گونه‌ای که اکنون در برخی مناطق، مردم در حال مصرف آب شور هستند.

به گفته محمدرضا کرمی‌نژاد خوزستان دارای ۷۶ شهر و ۳ هزار روستا است و آبرسانی به ۴.۶ میلیون نفر جمعیت این استان انجام می‌شود و در شبانه‌روز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب آب در استان خوزستان در حال توزیع است.

پیشتر احمد لفته‌نژاد، نماینده خرمشهر در مجلس ایران اعلام کرد: “در آبادان و خرمشهر آب فاضلاب به خورد مردم می دهیم.”

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به بازدید از وضعیت آب و فاضلاب مناطق شهری اهواز افزود: «هر چند در جایی که رفتیم و گفته شد آب بو می‌دهد، زیر قضیه زدیم اما بد هم نمی‌گویند زیرا فاضلاب از ۲۴ نقطه اهواز وارد رودخانه کارون می‌شود و متاسفانه این اتفاقات رخ می‌دهد که باید این مساله حل شود.»

محمدرضا کرمی‌نژاد با تاکید بر لزوم تعیین ردیف عمرانی برای اصلاح خطوط ریزشی، ادامه داد: «وضعیت آب شهرستان کارون به شدت خراب و تنش‌زا است. برای حل مشکل تامین آب این شهر باید یک خط آبرسانی از طرح غدیر احداث شود در غیر این صورت این مساله مشکل‌ساز خواهد شد.»

در ۲۴ تیر ۱۴۰۰ اعترضاتی در شهرهای مختلف استان خوزستان آغاز شد که به چندین استان دیگر نیز گسترش یافت. این اعتراض‌ها با موضوع بی‌آبی خوزستان شروع گردید و پس از سرکوب شدید معترضان مطالبات و شعارها سیاسی و علیه نظام جمهوری اسلامی تغییر یافت. عمدهٔ این اعتراض‌ها در شهرهای اهواز، هویزه، شادگان، حمیدیه، آبادان خرمشهر، بستان، سوسنگرد، دزفول و ایذه روی داده و به استان‌های دیگر از جمله تهران، کرمانشاه، اصفهان، بوشهر، لرستان، کردستان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و البرز گسترش یافت. در این اعتراضات بر اثر شلیک مستقیم و پرتاب گاز اشک‌آور نیروهای امنیتی به سمت معترضان تعدادی زخمی و کشته شدند.

خوزستان ثروتمندترین استان ایران است اما به دلیل تبعیض سیستماتیک اعمال شده از سوی حکومت مرکزی، با بحران های مختلفی از جمله، بی کاری گسترده، بی آبی، طرح‌های نیمه تمام و کرونا دست به گریبان است.

دکمه بازگشت به بالا