ایران

نامه کمیته آزادی زندانیان سیاسی به کنفرانس گلاسگو: در ایران فعالان محیط زیست در خطرند

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در نامه‌ای به رییس کنفرانس تغییرات اقلیمی گلاسگو با تاکید براینکه در ایران جان فعالین محیط زیست در خطر است و آنها، به قتل رسیده، ربوده، دستگیر و شکنجه می‌شوند، خواهان فشار دولت‌ها به جمهوری اسلامی برای آزادی فعالین محیط زیست زندانی شد.

شیوا محبوبی، سخنگوی کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، در نامه به رییس و دولت‌های حاضر در کنفرانس تغییرات اقلیمی گلاسگو، از ابراهیم رئیسی به عنوان «مرتکب جنایت علیه بشریت» نام برده که به این کنفرانس دعوت شده بود و افزود: «تحت ریاست رئیسی ده‌ها تن از فعالین محیط زیست دستگیر و زندانی شدند.»

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی با اشاره به کشته شدن کاووس سیدامامی حین بازداشت، افزود برای فعالان محیط زیستی چون هومن جوکار، طاهر قدیریان، سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، سام رجبی، امیرحسین خالقی، عبدالرضا کوهپایه، مراد طاهباز و عرفان رشیدی احکام زندان صادر شده است.

در نامه کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی به رییس کنفرانس تغییرات اقلیمی گلاسگو آمده: «نمایندگان رژیم ایران که ممکن است در این کنفرانس شرکت کنند نماینده مردم ایران نیستند. آنها قاتل، بزرگ‌ترین آلوده و تخریب کننده محیط زیست ایران هستند، نباید دعوت شوند، باید تحریم شوند.

دکمه بازگشت به بالا