خاورمیانه

درخواست طالبان برای فشار به آمریکا جهت آزادسازی ذخایر پول نقد افغانستان

ملا امیرخان متقی وزیر خارجه دولت طالبان، چهارشنبه شب با «نمایندگان ۱۴ کشور در شهر دوحه پایتخت قطر ملاقات کرده» و از آنان خواسته است به آمریکا فشار وارد کنند تا ذخایر پول نقد افغانستان را آزاد و تحریم‌ها علیه طالبان را لغو کند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای، در مورد این ملاقات توضیح داده، اما مشخص نکرده است که نمایندگان کدام کشورها با ملا امیر خان متقی ملاقات کرده است. در بیانیه سخنگوی طالبان آمده است که «نمایندگان ۱۴ کشور عمدتاً اروپایی» در این ملاقات حضور داشته اند.

به نقل از این خبرنامه، آقای متقی در این ملاقات در مورد آنچه که «‌حکومت جدید افغانستان، تامین امنیت، روابط با جامعه جهانی و نابودی فساد» خوانده شده به نمایندگان کشورهای خارجی اطلاعاتی داده است.

امیرخان متقی در این ملاقات گفته است که افغانستان پس از چهل سال، دارای یک «نظام حاکم» شده است و باید آمریکا و بقیه کشورهای جهان، محدودیت‌ها علیه افغانستان را بردارند.

چند ساعت قبل از این نشست، عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه طالبان از ملاقات ملا امیرخان متقی با یان مک‌ کری مسئول ماموریت آمریکا برای افغانستان نیز خبر داده بود.

دکمه بازگشت به بالا