اهل سنت

جزئیاتی تازه از مرگ مشکوک محمد آزاد جلالی‌زاده؛ دیده شدن کبودی بر بدن وی

دیروز محمد آزاد جلالى‌زاده، نويسنده اهل سنت و از منتقدان سرسخت سیاست‌های جمهوری اسلامی، به دلیل آنچه سكته ناگهانى خوانده شد درگذشت.

در مورد آقای جلالی‌زده گفته شده او با داشتن ٤٠ سال سن، بیماری خاصی نداشته و از لحاظ جسمانی در سلامت کامل بوده است.

محمد آزاد جلالى زاده حتی دو شب قبل از مرگ مشکوکش در كلاب هاووس از نقض حقوق شهروندان اهل سنت بشدت انتقاد کرده و به موضوعاتی چون شهادت احمد مفتى زاده  و ناصر سبحانى، دو تن از علمای اهل سنت کرد پرداخته بود.

یک منبع نزدیک به آقای جلالی‌زاده مرگ او را مشکوک خوانده است.

او می گوید، آقای جلالی زاد در شبی که درگذشت، در خانه تنها بود و زمانیکه صبح روز بعد خانواده‌ پیکر بی‌جانش را پیدا می کنند، کبودی‌هایی بر بدن او دیده شده است.

این منبع که نخواسته نامش فاش شود، به تلوزیون کلمه گفت: مرحوم جلالی‌زاده مدام به سبب فعالیت های سیاسی و مذهبی‌اش از سوی نهادهای امنیتی احضار می‌شد و مورد بازخواست قرار می گرفت.

این خویشاوند آقای جلالی‌زاده ادامه داد: حتی قبل از انتخابات ۱۴۰۰ در هنگامی که ماموران با هجوم به خانه اش به او چشم بند زده بودند، به او هشدار می دهند که بعد از انتخابات برایش سورپرایزی خواهند داشت. سورپریزی که به گفته این منبع، به احتمال ۸۰ درصد قتل او بوده است.

گفتنی است محمد آزاد جلالی‌زاده علی رغم اینکه در دانشگاه کردستان تدریس می کرد؛ اما به دلیل مواضع انتقادی که داشت از عضویت در هیات عملی دانشگاه محروم مانده بود.

ترور و حذف فعالان مذهبی اهل سنت ایران مسبوق به سابقه می باشد و طی ۴۰ سال حکمرانی جمهوری اسلامی ادامه داشته است؛ تا جاییکه با یک سرچ کوتاه در موتر های جستجوی اینترنتی می توان به لیست بلندبالایی از نام علما و اندیشمندان اهل سنت ایران رسید که توسط جمهوری اسلامی چه در داخل و چه در خارج از کشور، در پی عملیات‌هایی چون، بمب گذاری، شلیک مستقیم گلوله و یا صحنه سازی به قتل رسیده اند.

دکمه بازگشت به بالا