خاورمیانه

سازمان ملل و وزارت خارجه فلسطین، عزم اسرائیل برای ساخت و سازهای تازه در کرانه باختری اشغالی را محکوم کردند

سازمان ملل امروز تصمیم اسرائیل برای ساخت بیش از ۱۳۰۰ واحد مسکونی جدید، در شهرک‌های اسرائیلی، واقع در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، تور وینسلند، فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه، امروز در بیانیه‌ای، درباره اعلام مناقصه‌هایی برای ساخت بیش از ۱۳۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری از سوی مقامات رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده و گفت: ما به شدت از استمرار توسعه شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی نگران هستیم.

به تازگی وزارت اِسکان و سازندگی اسرائیل از تصمیم تل‌آویو برای ساخت ۱۳۵۵ واحد مسکونی در کرانه باختری اشغالی خبر داد.

وزارت اِسکان و سازندگی اسرائیل در بیانیه‌ خود اعلام کرد، مناقصه ساخت ۱۳۵۵ واحد مسکونی در منطقه الیهودا و السامره پس از دریافت موافقت‌ نهایی با نظارت «زئیف الکین»، وزیر اِسکان به پایان رسیده است.

این وزارت همچنین از برنامه تل آویو برای ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی جدید در منطقه غور اردن طی ۵ سال آتی خبر داد.

قرار است واحدهای مسکونی جدید در شهرک‌های آریئل، آلکانا، امانوئل و کارنی شومرون احداث شوند.

این واحدهای مسکونی علاوه بر بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکونی است که انتظار می رود این هفته چراغ سبز وزارت دفاع اسرائیل را کسب کند.

همزمان با سازمان ملل متحد، وزارت خارجه فلسطین نیز، در واکنش این تصمیم را محکوم کرد و آن را تجاوز از “خطوط قرمز” و نقض مواضع بین المللی دانست.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: برگزاری مناقصه هایی از سوی اسرائیل برای احداث ۱۳۵۵ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری نقض آشکار مواضع بین المللی و مواضع آمریکا در مخالفت با شهرک سازی است. جامعه بین المللی و آمریکا بارها نسبت به نتایج فاجعه بار این مسئله بر فرصت های تحقق صلح براساس راهکار تشکیل دو کشور و تلاش های آمریکا و منطقه و جامعه بین المللی برای اعتمادسازی میان فلسطین و اسرائیل هشدار داده اند.

وزارت خارجه فلسطین دولت رژیم صهیونیستی را مسئول نتایج و پیامدهای شهرک سازی دانست که تجاوز از تمامی خطوط قرمز و ادامه کودتای این رژیم علیه تمام توافق نامه ها است.

همزمان سازمان ملل امروز (دوشنبه) تصمیم دولت رژیم صهیون

یستی برای ساخت ۱۳۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های اسرائیلی واقع در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد.

در جنوب کرانه باختری بیش از ۶۰۰ هزار شهرک نشین در میانه بیش از ۳ میلیون فلسطینی زندگی می کنند.

گفتنی است گسترش شهرک‌سازی های غیر قانونی رژیم صهیونیستی، به غصب بیشتر منازل فلسطینیان در قدس اشغالی می انجامد.

دکمه بازگشت به بالا