ایران

هشدار معاون وزیر نفت: «چهار سال دیگر واردکننده گاز می‌شویم»

محسن خجسته‌مهر، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مورد بحران بزرگ گاز در ایران هشدار داد و گفت طی چهار سال وارد کننده گاز خواهیم شد.

امروز، شنبه ۱ آبان، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت، تاکید کرد که اگر جمهوری اسلامی سناریو‌های جبرانی برای تولید گاز و افت تولید در پارس جنوبی اجرایی نشود، تا چهار سال دیگر به واردکننده گاز تبدیل می‌ شود.

آقای خجسته‌مهر نشان داد که دولت باید از بهترین روش تولید که حفاظت از تولید است استفاده کند و از فناوری های جدید در بخش پایین دستی برای به حداکثر رساندن ارزش افزوده ذخایر زیرزمینی استفاده کند.

در حالی که ایران هنوز وارد فصل سرما نشده، کمبود گاز مایع موجب اعتراض مردم در برخی از مناطق کشور شده است. گروهی از اهالی منطقه رباط کریم، نزدیک به پایتخت، در روزهای هفتم و دهم مهر در اعتراض به قطع شدن گاز شهری، در مقابل فرمانداری تجمع کردند.

چند روز پیش گزارش شد که بهبود روند انتقال گاز مایع از ایران به افغانستان یکی دیگر از مفاد توافق میان مقامات جمهوری اسلامی ایران و گروه طالبان است و کار ساخت یک خط لوله از دوغارون به اسلام‌قلعه «به‌زودی» آغاز می‌شود.

همچنین در پی توافق وزیران خارجه ایران و عراق بر سر بدهی‌های گازی، گزار‌ش‌ها از آمادگی ایران برای تمدید قرارداد صادرات گاز به عراق حکایت دارند. معاون وزیر نفت در امور گاز به تازگی اعلام کرده که ایران آماده است قرارداد صادرات گاز به عراق را تمدید کند.

دکمه بازگشت به بالا