ایران

لشکرسازی و شبکه‌سازی در فضای مجازی اولویت اصلی نیروهای مسلح ایران است

حمید جعفری٬ مسوول فضای مجازی ستاد کل نیروهای مسلح٬ در گفت‌وگوی با هفته نامه صبح صادق٬ اعلام کرد که «لشکرسازی و شبکه‌سازی در فضای مجازی اولویت اصلی نیروهای مسلح ایران است.»

حمید جعفری در ادامه مدعی شد: «آرایش جبهه خودی در بسترهای سالم و امن فضای مجازی و صیانت از تسلط دشمن بر افکار عمومی جامعه در فضای مجازی» از برنامه‌های این ستاد است.

به گفته مسئول فضای مجازی ستاد کل نیروهای مسلح ٬ برای «صیانت» از فضای مجازی برنامه دارند تا «حضور هوشمندانه افراد تأثیرگذار در جبهه دشمن برای شکست انحصار رسانه‌ای استکبار» را سازمان دهی کنند.

این مقام ارشد نیروهای مسلح، از سازمان‌های چهارگانه نیروهای مسلح صحبت کرده که به گفته او، «ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده‌ای در فضای مجازی دارند که در سال‌های اخیر به دلیل هماهنگی و همگرایی بیش‌تر بین آن‌ها، شاهد ارتقای توان و قوت فضای مجازی هستیم». البته جعفری از این سازمان‌ها نامی نبرده است.

چند ماهی می شود که شبکه اجتماعی کلاب هاووس توانسته افراد زیادی از ایرانیان علاقه‌مند به سیاست را به خود جذب کند. در این اپلیکیشن معمولا روم هایی با عناوین مختلف به بررسی و تحلیل مسائل روزانه ایران می پردازد؛ البته بسیاری از ناظران معتقداند که ادمین های روم های پر مخاطب از جمله زنان بدحجاب، عمدتا وابستگان به نظام هستند که هم بحث ها را اداره می کنند و هم سخنرانان را بر می گزینند.

دکمه بازگشت به بالا