خاورمیانه

واکنش جعجع به حسن نصرالله: همه لبنانی‌ها با سیطره حزب‌الله مخالف هستند

سمیر جعجع رئیس حزب «نیروهای لبنانی» به اتهام حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان که گفته بود، او برای تظاهرکنندگان وابسته به حزب‌الله و امل در پنجشنبه گذشته کمین کرده بود واکنش نشان داد.

این تظاهرات که در مخالفت دو حزب شیعی حزب‌الله و امل با قاضی پرونده انفجار بندر بیروت صورت گرفت، منجر به کشته شدن ۷ نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر شده‌است.

جعجع گفته: «اظهارات دوشنبه نصرالله، پر از مغالطه، دروغ و شایعه بوده و بر پایه حقیقت نیست».

به تازگی یک دادگاه نظامی در لبنان، سمیر جعجع، رهبر گروه مسیحی )نیروهای لبنانی) را برای بازجویی احضار کرده. جعجع اما می‌گوید حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان نیز باید در دادگاه حاضر شود.

 رئیس حزب «نیروهای لبنانی » در واکنش به احضارش توسط دادگاه گفته: اگر صحیح است که دادگاه نظامی خواستار شنیدن صحبت‌های من است، این دادگاه باید ابتدا به صحبت‌های دبیرکل حزب‌الله لبنان گوش دهد.

سمیر جعجع بیان داشت: صراحتاً می‌گویم، حزب‌الله در حال حاضر یک هدف دارد که متوقف کردن تحقیقات در مورد انفجار بندر بیروت است.

وی با اشاره به احتمال مسئولیت حزب‌الله در این حادثه گفت که این گروه برای ایجاد فشارهای قضایی و سیاسی و فشار از طریق خشونت‌های خونین، جهت تحمیل خواسته‌های خود بر دولت و برکناری قاضی بازپرس، طارق البیطار تلاش می‌کند.

آقای جعجع در پاسخ به اتهام حزب‌الله مبنی بر اینکه «نیروهای لبنانی» قصد جنگ داخلی در لبنان را دارند، پاسخ داد که همه لبنانی‌ها کنترل حزب‌الله را رد می‌کنند.

پیشتر رهبر «نیروهای لبنانی» در گفتگوی خود با شبکه ام تی وی لبنان گفت که ماجرای روز پنج شنبه از آنجایی شروع شد که حامیان احزاب شیعه مورد حمایت ایران وارد محله مسیحی عین الرمانه شده بودند، آنها به خودروها آسیب زده‌اند و حتی قبل از آغاز درگیری‌های مسلحانه، چهار تن را زخمی کردند.

دکمه بازگشت به بالا