ایران

هشدار آویگدور لیبرمن درباره احتمال برخورد نظامی اسرائیل و ایران در آینده نزدیک

درحالیکه ایران می گوید، مذاکرات وین از سر خواهد گرفته شد، آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی اسرائیل، هشدار داده است که هیچ توافقی برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نمی کند. او درگیری نظامی با ایران را اجتناب ناپذیر خوانده و آن را تنها راه جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای توصیف کرده است.

آقای لیبرمن روز پنجشنبه در گفتگو با سایت خبری والا گفت: در مورد رویارویی با ایران فقط موضوع زمان مطرح است که این زمان خیلی طولانی نخواهد بود.

وزیر دارایی اسرائیل گفت: هیچ روند دیپلماتیک یا توافقی برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نمی کند.

وزیر دارایی اسرائیل همچنین گفت: ایران برای اسرائیل از بقیه چالش‌ها یک مشکل بزرگتر است زیرا “آنها اعلام کرده اند که سیاست آنها نابودی اسرائیل است و منظورشان همین است.”

سه شنبه هفته گذشته بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل، در کمیته دفاعی و سیاست خارجی پارلمان حاضر و خواهان افزایش بودجه درخواستی دولت برای ارتش شد. بنی گانتس هشدار داد که بودجه اضافی برای آمادگی به منظور حمله احتمالی به برنامه هسته‌ای ایران ضروری است.

پیشتر نیز کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد که دولت اسرائیل خواهان اختصاص یک بودجه یک و نیم میلیارد دلاری برای تقویت قابلیت حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است. بنا بر آن گزارش، یک میلیارد دلار در بودجه امسال درنظر گرفته شده است و نیم میلیارد دلار در بودجه سال آینده – مبالغی که در نهایت باید به تصویب کنست برسد.

دکمه بازگشت به بالا