ایرانخاورمیانه

رابرت مالی با وزیر خارجه بحرین در مورد ایران گفت‌و‌گو کردند

بحرین از گفت‌و‌گوی تلفنی وزیر خارجه آن کشور با فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران خبر داد.

وزارت امور خارجه بحرین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، روز سه شنبه در یک تماس تلفنی با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین، گفت‌و‌گو کرد.

بنا بر این بیانیه، در این تماس تلفنی روند مذاکرات میان ایران و قدرت‌‌های جهانی طرف برجام بر سر برنامه هسته‌ای ایران و همچنین تلاش‌های مربوط به از سرگیری مذاکرات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بحرین یکی از کشورهایی است که تهران همواره سعی کرده با تحریک شیعیان آن کشور، حکومت پادشاهی و سنی منامه را با چالش‌ و فروپاشی مواجه سازد.

بطور نمونه بحرین در تاریخ سه‌شنبه ۱۳ آبان ۹۹ از محکومیت ۵۱ نفر به اتهام عضویت در یک گروه شبه‌نظامی «مورد حمایت سپاه پاسداران» خبر داد.

بحرین در بیانیه خود سپاه را متهم کرده که از طریق تامین سلاح و بودجه مالی این گروه، در صدد حمله به اهدافی احتمالی شامل «تاسیسات اقتصادی و حیاتی، مقرهای گشت امنیتی، ستاد فرماندهی وزارت کشور و نیروهای دفاعی بحرین» بوده است.

یا در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۹۵بحرین از کشته شدن سه مرد مسلح متواری که قصد پناه بردن به ایران را داشتند خبر داد. این سه تن متهم به انجام فعالیت‌های مسلحانه و قتل ماموران پلیس بودند و مقامات بحرینی در مورد آنها گفتند: متهمان با عناصر تروریستی در ایران تماس داشتند.

کشف یک گروه تروریستی مرتبط با ایران تحت نام نام “بریگاد قاسم سلیمانی” نیز نمونه دیگری از دخالت‌های ایران در امور بحرین است.

دکمه بازگشت به بالا