ایران

علی لاریجانی بار دیگر خواهان انتشار دلایل ردصلاحیتش شد

علی لاریجانی٬ نامزد رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم٬ در نامه‌ای به سخنگوی شورای نگهبان بار دیگر بر خواست خود برای انتشار دلایل رد صلاحیتش در انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه‌ای گفته بود این شورا دلایل رد صلاحیت لاریجانی را برای حفظ حیثیت او نمی‌تواند منتشر کند.

علی لاریجانی٬ رییس پیشین مجلس٬ ۲۴ مهرماه نیز در بیانیه‌ای رسما از شورای نگهبان خواسته بود که دلایل رد صلاحیت او را «بدون هر گونه پرده‌پوشی به صورت رسمی و عمومی اعلام فرمایند.»

علی لاریجانی روز شنبه، ۲۲ خردادماه، در توییتی خبر داد که قرار است بیانیه‌ای منتشر کند و در این توییت از هشتگ «جبران» استفاده کرد.

اشاره این هشتگ به اظهار نظر رهبر جمهوری اسلامی است که روز ۱۴ خردادماه، با اشاره به رد صلاحیت بعضی نامزدها گفت «در جریان عدم احراز صلاحیت به برخی کسانی که احراز صلاحیت نشدند جفا و ظلم شد» و از «دستگاه‌های مسئول» خواست که «جبران» و «اعاده حیثیت» کنند.

او به اخباری درباره خانواده و فرزند یک نامزد اشاره داشت که مشخص شد مقصود علی لاریجانی و اقامت فرزند او در آمریکا بوده است.

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ که با رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان همراه بود، با حذف افرادی چون علی لاریجانی انتقادهای بیشتری را در پی داشت. بسیاری از تحلیلگران چیدمان نامزدها را طوری ارزیابی کردند که منجر به پیروزی قطعی ابراهیم رئیسی شود.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به اذعان آمار و ارقام حکومتی، پایین ترین نرخ مشارکت را در تاریخ انقلاب ۵۷ به ثبت رساند.

دکمه بازگشت به بالا