ایران

راه‌اندازی رشته دانشگاهی «امر به معروف و نهی از منکر»

ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار است رشته‌ای به همین عنوان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا راه‌اندازی کند.

خبرگزاری ایرنا به نقل از مهران صمدی، رییس «قرارگاه احیای بینش امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر» نوشت که هدف از راه‌اندازی این رشته را «تشکیل گروه‌های مطالبه‌گری توسط اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و گشت ارشاد مسئولان» عنوان کرده است.

مهران صمدی درباره جزئیات این رشته و قدرت اجرایی «گروه‌های مطالبه‌گر» توضیح نداد اما گفت کسانی که مایل‌اند «گروه‌های مطالبه‌گری» تشکیل دهند، می‌توانند حوزه کاری و مسئله مورد نظر خود را انتخاب و در سایتی با عنوان «میدان مطالبه» ثبت‌نام کنند و طی ۱۰ روز با گرفتن مجوز قانونی و رسمی از ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر کشور می‌توانند رسماً از مردم «مطالبه‌گری»کنند.

نوع برخورد خشن ماموران گشت ارشاد و افرادی که خود را موظف به امر به معروف و نهی از منکر می دانند، بارها در ایران ثبت و مشاهده شده است. در این نوع برخوردها از کتک زدن بانوانی که حکومت آنها را بد حجاب می خواند تا توهین‌های رکیک به افراد بد حجاب دیده می شود.

در روزهای اخیر نیز ویدیویی از برخورد وحشیانه ماموران گشت امنیت اخلاقی پلیس با زنی در فضای مجازی بحث برانگیز شده است. در این ویدیو دیده می شود که ماموران با کارگرفتن از ابزاری که برای گرفتن سگ های ولگرد استفاده می شود زنی را مورد هجوم قرار میدند.

دکمه بازگشت به بالا