ایران

پاسخ ایران به اتهام قاچاق مواد مخدر تهران- ایروان: مقامات آذربایجان عنان کلام را داشته باشند

وزارت خارجه ایران، به طرح موضوع قاچاق مواد مخدر از سوی تهران با مشارکت ایرَوان که از سوی آذربایجان افشا شد واکنش نشان داد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه دولت سیزدهم این طرح را «دام پهن» شده از سوی «طرف‌های ثالث» توصيف کرده و گفت: «به مقامات باکو توصیه می‌کنیم که عنان کلام را داشته باشند».

او ادامه داده: توصیه ما بهآذربایجان این است که پیش از پرداختن به اظهارات رسانه‌ای اجازه دهند که گفت‌وگوها همچنان از کانال‌های دیپلماسی ادامه پیدا کند. آن‌ها از کانال‌های دیپلماسی پیام‌های خوب، سازنده و با نگاه برادرانه‌ای ارسال کرده‌اند و باید اجازه داد که این گفت‌وگوها از همین مسیر ادامه پیدا کند.

آذربایجان سالهاست که با اسرائیل روابط دوستانه دارد و در جنگ ۴۴ روزه پاییز پارسال بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان تل‌آویو به باکو همکاری تسلیحاتی می کرد.

در هفته‌های اخیر و پس از بالا گرفتن تنش میان تهران و باکو مقام‌های حکومت ایران بارها دولت جمهوری آذربایجان را متهم به اجازه دادن به اسرائيل برای نفوذ در منطقه کرده‌اند.

الهام علی‌یف، رئيس جمهور آذربایجان اما، با رد این اتهام گفته است که در طول سی سال گذشته ایران و ارمنستان در ارسال مواد مخدر به اروپا از طريق مناطق اشغال‌شده آذربایجان همدست بوده‌اند.

وی گفته آذربایجان در جنگ ۴۴ روزه پارسال ۱۳۰ کیلومتر از مرزهای مشترک اراضی اشغال شده با ایران را آزاد کرد و جلو قاچاق مواد مخدر از این مناطق، خصوصا منطقه جبرائیل، گرفته شد.

ایران اما در واکنش با رد این موضوع می گوید، شاید روشن باشد برخی اظهارنظرات رسانه‌ای از سوی مسئولان باکو با چه هدفی صورت می‌گیرند و توصیه می‌کنیم، آنها اجازه ندهند روابط طبیعی ایران و این کشور با دست‌های مصنوعی به هم بریزد.

دکمه بازگشت به بالا