حقوق بشر

انگلستان ادامه بازداشت نازنین زاغری را محکوم کرد

وزیر خارجه انگلیس تداوم بازداشت نازنین زاغری را محکوم کرد.

لیز تراس٬ وزیر خارجه انگلیس٬ در اعتراض به حکم دادگاه تجدیدنظر نازنین زاغری٬ در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «تصمیم ایران برای پیگیری اتهامات بی‌اساس علیه نازنین زاغری، کاملاً غیرقابل قبول است. هیچ دلیل معتبری برای ادامه بازداشت وجود ندارد و او باید برای همیشه آزاد شود. من تمام تلاش خود را برای کمک به نازنین و خانواده‌اش انجام خواهم داد.»

روز گذشته حجت کرمانی، حقوقدان و وکیل نازنین زاغری٬ در گفت‌وگو با امتداد از صدور و ابلاغ رای پرونده دوم نازنین زاغری در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داده بود.

بر اساس کیفرخواست صادره در ۹۶/۷/۱۹، نازنین زاغری متهم به «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از طریق شرکت در تجمع مقابل سفارت ایران در لندن در سال ۱۳۸۸ و مصاحبه با شبکه بی بی سی فارسی است.

گفتنی است جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی از خانم زاغری مانند دیگر دوتابعیتی‌های زندانی به عنوان ابزار برای باج‌خواهی استفاده می‌کند.

برزو دراگاهی، کارشناس مسائل ایران از اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک می گوید که حکومت ایران از شهروندان دوتابعیتی به عنوان ابزار چانه‌زنی، مذاکره یا مبادله زندانیان استفاده می‌کنند.

دراگاهی به گزارشگر کانال یک تلویزیون آلمان گفته است که در بسیاری از موارد اتهامات پس از دستگیری ساخته و پرداخته می‌شوند.

چندین ماه پیش صدا و سیمای ایران اعلام کرد که در وین توافق شده تا نازنین زاغری شهروند ایرانی بریتانیایی محبوس در ایران در قبال پرداخت ۴۰۰ میلیون پوند به ایران آزاد شود.

دکمه بازگشت به بالا