ایران

رابرت مالی: رایزنی‌ها درباره‌ی گزینه‌های جایگزین برجام بیشتر شده است

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، که برای بررسی نگرانی‌های مرتبط با اقدامات نظام ایران و احیای برجام به خلیج فارس سفر کرده، گفت که کشورهای منطقه و اعضای برجام با توجه به احتمال شکست مذاکرات هسته‌ای، رایزنی‌ها را درباره گزینه‌های جایگزین این توافق بیشتر کرده‌اند.

مالی از ۲۳ تا ۲۹ مهرماه به کشورهای امارات متحده عربی، قطر و عربستان سعودی سفر کرده تا درباره مسائل منطقه و تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات احیای برجام گفت‌وگو کند.

نماینده ویژه آمریکا پیش از سفر خود به کشورهای خلیج فارس گفت که ترجیح ایالات متحده همچنان دیپلماسی است، اما خاطرنشان کرد که رایزنی‌ها درباره سایر گزینه‌ها در حال افزایش است.

مالی افزود: «برای تطبیق خود با واقعیت متفاوتی آماده خواهیم شد که طبق آن اگر ایران به برجام بازنگشت، برای رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران با همه گزینه‌ها روبرو شویم.»

در همین رابطه آسوشیتدپرس گزارش داده که، آمریکا و متحدانش فشار را برای بازگشت ایران به مذاکرات هسته‌ای افزایش داده‌اند و هشدار می‌دهند که در صورت تداوم توسعه برنامه اتمی ایران، این کشور با انزوای بین المللی بیشتر، مجازات‌های اقتصادی جدید و احتمالاً اقدام نظامی مواجه خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا