جهان

بلینکن: از عادی‌سازی روابط با حکومت بشار اسد حمایت نمی‌کنیم

آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت، تا زمانی که پیشرفت برگشت ناپذیری در جهت دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه حاصل نشود٬ ایالات متحده قصد ندارد از هیچ تلاشی برای عادی سازی روابط با حکومت بشار اسد حمایت کند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفته است آنچه که ما انجام نداده‌ایم و قصد هم نداریم که انجام دهیم این است که از تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط یا احیای بشار اسد حمایت کنیم یا حتی یک تحریم علیه سوریه را لغو کنیم٬ یا موضع خود در مخالفت با بازسازی سوریه تغییر دهیم، تا زمانی که پیشرفت برگشت ناپذیری در راستای یک راه حل سیاسی، که معتقدیم امری ضروری و حیاتی است، وجود داشته باشد

آنتونی بلینکن تصریح کرد، دولت جو بایدن طی ۹ ماه گذشته تلاش‌های خود را گسترش دسترسی مردم سوریه به کمک‌های بشردوستانه٬ مبارزه با داعش و پاسخگو کردن حکومت بشار اسد متمرکز کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که تعدادی از کشورهای متحد امریکا با احیای روابط اقتصادی با سوریه در حال تغییر موضع خود در قبال حکومت بشار اسد هستند.

اردن، یکی از متحدان مهم آمریکا در منطقه، اوایل مهرماه به طور کامل مرز اصلی خود با سوریه را باز کرد و تلاش‌هایی برای بازگرداند حکومت بشار اسد به جمع کشورهای عرب انجام داده است.

دکمه بازگشت به بالا